  • 1. Data: 2003-02-07 08:25:49
    Temat: majatek firmy
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie...

    Mam taki mały problemik, który Wy napewno w mig pomozecie mi
    rozwiazać... Pracuje w szkole wyższej w centrum nauki jezyków
    obcych... W pomieszczeniu w kturym urzęduję miałem 2 zestawy
    komputerowe (nazwę je I i II) zakupione w 2000 roku.... Zajmuje sie
    obróbka komputerową wideo, więc postanowiłem zmodernizować jeden z
    nich... W koncu jeden z tych komputerów co stał u mnie (I) przekazałem
    do sekretariatu, a w jego miejsce zakupiłem nowy.... Tyle tylko,
    że..... z tego co oddałem wymontowałem czytnik DVD i CD a w to miejsce
    wstawiłem CDRW - przyda się paniom do archiwizacji danych - z drugiego
    zestawu (II). Do nowozakupionego zestawu dołożyłem dysk z II, bo były
    tam dwa oraz kartę do obróbki wideo....
    Może to troszke zamotałem, ale chodzi o to, czy: mając u siebie na
    stanie te trzy zestawy komputerowe mogę dowolnie przekładać podzespoły
    (dyski, czytniki, karty..) czy nie.. Bo nasi informatycy strasza mnie,
    że jest to nielegalne, bo w ksiegowosci mają zapisaną całą
    konfiguracje sprzętu... itp...

    Prawda to czy nie..?

    Z góry dziękuję za odpowiedź...
    Pozdrawiam...
    ====== pablo =======
    \\ k...@p...onet.pl //

  • 2. Data: 2003-02-07 08:52:07
    Temat: Re: majatek firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pablo napisał:
> [...]
    > (dyski, czytniki, karty..) czy nie.. Bo nasi informatycy strasza mnie,
    > że jest to nielegalne, bo w ksiegowosci mają zapisaną całą

    Możesz dowolnie przekładać o ile tylko właściciel sprzętu (uczelnia?)
    sie nie sprzeciwia lub nie ma jakichs wewnetrznych przepisów w tej sprawie.
    Bo przepisów powszechnie obowiązujących, które by zakazywały takich
    "przekladanek", po prostu nie ma.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-07 11:02:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Cos ostatnio czesto drocze sie z Madzia...

    "Maddy"

> [...]
    sprawie.
    > Bo przepisów powszechnie obowiązujących, które by zakazywały takich

    Niby ine ma, ale jest jeden "nowy lepszy" przepis
    o "odlaczeniu czesci skladowych ST".

    Jesli komputer jest ST to moze on Paniom w ksiegowosci dolozyc troche pracy
    .

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-02-07 12:25:54
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > (dyski, czytniki, karty..) czy nie.. Bo nasi informatycy strasza mnie,
    > że jest to nielegalne, bo w ksiegowosci mają zapisaną całą

    Tutaj do powiedzenia ma najwięcej uczelnia. Jeżeli nie ma zastrzeżeń to
    wszystko jest w porządku. Aby czuć się pewniej możesz każdą zmianę
    konfiguracji odnotować i przekazac przełożonemu.

    Tomek

  • 5. Data: 2003-02-07 14:06:47
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Niech sobie zrobią nowy spis przy inwentaryzacji i po kłopocie. Mały
    protokół z twojej strony też by rozwiązał problem. Przeca przy sprzęcie
    informatycznym zmiany wyposażenia to sprawa normalna. Takie działanie
    pozwala na lepszą gospodarkę sprzętową wewnątrz firmy. Nie wszystkim jako
    maszyny do pisania potrzebne sąnaj najnowsze wypasione liczydła z
    procesorami 3,5 GHz

    Stan_Z
    Dla swej przyszłej wygody niech się dziś wszyscy wezmą do pracy

  • 6. Data: 2003-02-07 14:17:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > procesorami 3,5 GHz
    >
    > Stan_Z
    > Dla swej przyszłej wygody niech się dziś wszyscy wezmą do pracy

    Alez ma pan racje... Sam tak robie..
    Ale nowy - lepszy przepis naklada przy "odlaczeniu" obliczyc nie
    zamortyzowana czesc
    i podniesc wp ST do ktorego te czesc "dolaczono"...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-07 15:02:37
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Ja przepraszam za takie wulgarne pytania:
    Czy panie w księgowości to pensję biorą sam wygląd? Czy jednak powinny się
    bez ociągania i z wielkim uśmiechem wziąść do pracy i pokazać że są do
    cczegoś przydatne firmie? W tym wypadku dbając o racjonalizacje wydaków na
    sprzęt komputerowy i pośrednio zmiejszając koszty firmy.

    To tylko taki myślowy bieg na przełaj.

    A tak na marginesie rozmyslań w tym temacie.
    Czy aby te części się już nie zamortyzowały?

  • 8. Data: 2003-02-08 11:33:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy aby te części się już nie zamortyzowały?
    >
    > Stan_Z
    > Dla swej przyszłej wygody niech się dziś wszyscy wezmą do pracy

    Prosze zwrocic uwage, ze to klopot dla administracji i nie trzeba sie
    dziwic,
    ze chca sobie zmniejszyc ilosc pracy. Pan dziala ndal dobra firmy,
    a panie w ksiegowosci maja swych zwierzchnikow.

    Powodzenia

    Boguslaw