  • 1. Data: 2003-02-07 06:50:07
    Temat: Jakim prawem? odszkodowanie z OC, PZU i VAT
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

    Czesc
    NIech ktos mi to wyjasni, dlaczego PZU koniecznie chce mi wyplacic
    odszkodowanie w cenach netto?
    1 nie ja zrobilem szkode, tylko jestem poszkodowanym
    2 materialy i uslugi sa objete VAT'em, wiec co mnie obchodzi cena netto???
    3 dlaczego mam doplacac do czegokolwiek? mialem auto sprawne i takie
    chce miec, i nie chce do tego doplacac, bo niby dlaczego?

    Czy przy roczniku auta '61 moge sie nie zgodzic na szkode calkowita?
    Wartosc hobbystyczna/zabytkowa???
    Pisac pisma? od siebie? od adwokata? zagrozic sadem?

    Cholera, jak do placenia skladki, to im sie morda usmiecha tak, ze malo
    im uszy nie poodpadaja....wrrrrrrrrrrrrr

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 2. Data: 2003-02-07 07:11:59
    Temat: Re: Jakim prawem? odszkodowanie z OC, PZU i VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik MarcinJM napisał:
> [...]
    > 3 dlaczego mam doplacac do czegokolwiek? mialem auto sprawne i takie
    > chce miec, i nie chce do tego doplacac, bo niby dlaczego?
    Pytanie - czy jesteś płatnikiem VAT i czy samochód jest firmowy?
    Jeżeli tak, PZU wypłaca odszkodowanie netto, ty je ujmujesz jako
    przychód, faktury za naprawę wrzucasz w koszty i odliczasz z nich VAT =
    nie jestes stratny.
    Jeżeli nie - PZU ma obowiązek wypłacic Ci odszkodowanie w cenach brutto.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-07 07:18:45
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > nie jestes stratny.
    > Jeżeli nie - PZU ma obowiązek wypłacic Ci odszkodowanie w cenach brutto.

    A wlasnie, zapomnialem o tym napisac:

    Jestem platnikiem VAT, ale samochod jest samochodem prywatnym, nie
    jezdzacym dla firmy. Nie moge od niego odliczyc VAT'u. Czyli defacto
    wystepuje jako poszkodowana osoba fizyczna, moja firma nie ma tu nic do
    rzeczy. Dla samochodu firmowego sprawa bylaby prostsza.

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 4. Data: 2003-02-07 07:41:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > wystepuje jako poszkodowana osoba fizyczna, moja firma nie ma tu nic do
    > rzeczy. Dla samochodu firmowego sprawa bylaby prostsza.

    To jeszcze jedno pytanie - czy czasem nie podpisałeś w PZU kwitka z
    ośwaidczeniem że jestes płatnikiem VAT?

    Niedawno mój ojciec miał wypadek i przy wycenie szkody podsunęli mu do
    podpisania takie oświadczenie (też PZU).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-07 09:49:25
    Od: a...@p...onet.pl

    Najszybciej będzie jeśli napiszesz do PZU oświadczenie, w którym wyjaśnisz, że
    wpradzie jesteś płatnikiem VAt - ale samochód, który uległ wypadkowi nie był w
    ewidencji środków trwałych i nie słuzył Ci do wykonywania działalności z tytułu
    której opłacasz VAt. (Takie oświadczenie złoż w PZU i weż od nich potwierdzenie
    przyjęcia tego dokumentu).
    Zażądaj wypłaty pełnego oedszkodowania - a w razie (pisemnej) odmowy idź do
    dobrego adwokata z wszystkimi papierkami dotyczącymi sprawy.

    Karina

    PS Wartość pojazdu na dzień szkody ustala się według cen rynkowych - w razie
    problemu z ich ustaleniem (np. unikatowy model) rzeczoznawca sporządza wycene
    opartą o model najbardziej zbliżony.

  • 6. Data: 2003-02-07 10:58:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MarcinJM" <m...@i...del.pl> wrote in message
    Maddy wrote:

> [...]

    A wlasnie, zapomnialem o tym napisac:

    Jestem platnikiem VAT, ale samochod jest samochodem prywatnym, nie

    To zapamietaj "raz na zawsze", ze w obrocie gospodarczym wystepujesz niejako
    "w dwoch osobach".
    W tej sprawie NIE JESTES platnikiem VAT, wiec sprostuj w PZU pomylke.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-07 19:02:51
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b203dv$7pe$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    niejako
    > "w dwoch osobach".
    > W tej sprawie NIE JESTES platnikiem VAT, wiec sprostuj w PZU pomylke.

    Jest jeszcze trzeci wariant:
    - jestes platnikiem VAT, ale prowadzisz dzialalnosc, w wyniku ktorej i nie
    masz prawa do odliczania VAT.

    Karol

  • 8. Data: 2003-02-08 06:45:02
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

    Maddy wrote:

    > To jeszcze jedno pytanie - czy czasem nie podpisałeś w PZU kwitka z
    > ośwaidczeniem że jestes płatnikiem VAT?

    Formularz byl tendencyjny: czy jestes platnikiem VAT
    Zgodnie z prawda odpowiedzialem: tak

    No nic, poczekamy spokojnie na wyniki
    Tak bardzo mi sie nie spieszy z ta sprawa.
    Najwyzej powymieniamy z PZU korespondencje.

    Poza tym jka to jest? Przeciez na tak postawione pytanie WSZYSCY powinni
    odpowiedziec: jestem platnikiem VAT. WSZYSCY PLACA VAT!

    --
    pozDro
    MarcinJM

  • 9. Data: 2003-02-08 11:31:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MarcinJM" [...]

    > Poza tym jka to jest? Przeciez na tak postawione pytanie WSZYSCY powinni
    > odpowiedziec: jestem platnikiem VAT. WSZYSCY PLACA VAT!

    ---------------

    Platnik "jak sama nazwa wskazuje" to ten, co WPLACA
    a nie ten co placi.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-02-08 13:45:59
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od MarcinJM -----###
    > Poza tym jka to jest? Przeciez na tak postawione pytanie WSZYSCY powinni
    > odpowiedziec: jestem platnikiem VAT. WSZYSCY PLACA VAT!

    to że płacisz VAT nie znaczy, że jesteś płatnikiem... bardziej pasuje,
    że każdy jest podatnikiem, ale też pewny nie jestem czy można to tak ująć...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...