  • 1. Data: 2006-05-08 09:12:28
    Temat: licencjonowanie makr
    Od: "reksio" <P...@W...PL>

    Witam!!!
    Jeden z naszych pracowników napisał kilka makr w excelu oraz w
    foxpro( w swoich obowiązkach miał pisanie programów oraz pisał, to
    w oprogramowanie zakupionym przez firmę). Czy, według prawa można
    bez żadnych konsekwencji wykorzystywać owe makra i nie będzie, to
    naruszanie własności intelektualnej?

  • 2. Data: 2006-05-08 09:58:41
    Temat: Re: licencjonowanie makr
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Efekty pracy, wykonywanej na rzecz pracodawcy w ramach obowiazkow przy
    zatrudnieniu na umowe o prace, sa wlasnoscia pracodawcy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-05-08 10:43:54
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    wszelkie prawa do prac wykonanych w trakcie godzin pracy pracownika oraz
    związanych z pracą należą do pracodawcy.

  • 4. Data: 2006-05-09 12:32:50
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Michał" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wszelkie prawa do prac wykonanych w trakcie godzin pracy pracownika oraz
    > związanych z pracą należą do pracodawcy.

    Bzdura bo nie wszelkie prawa, a tylko i wylacznie prawa majatkowe.
    Osobiste prawa autorskie nadal beda nalezec do tworcy.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-05-09 14:02:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> writes:

    > Bzdura bo nie wszelkie prawa, a tylko i wylacznie prawa majatkowe.
    > Osobiste prawa autorskie nadal beda nalezec do tworcy.

    Ale to są tylko prawa 'moralne', prawda? W sensie -- jeśli napiszę
    w godzinach pracy skrypt, to nie mam prawa bez zgody mojego pracodawcy
    np. opublikować tego skryptu na GPL?

  • 6. Data: 2006-05-09 14:15:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > Ale to są tylko prawa 'moralne', prawda? W sensie -- jeśli napiszę
    > w godzinach pracy skrypt, to nie mam prawa bez zgody mojego pracodawcy
    > np. opublikować tego skryptu na GPL?

    Chyba te prawa nie zawsze przechodzą na pracodawcę. Tzn, to zależy jakie
    masz obowiązki. Jeżeli Twoim obowiązkiem jest pisanie skryptu, to nie
    możesz opublikować. Ale jeżeli jesteś np. stróżem nocnym i żeby się nie
    nudzić masz komputer, to to co napisałeś to imho Twoje.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 7. Data: 2006-05-09 16:59:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

> [...]
    > to nie możesz opublikować. Ale jeżeli jesteś np. stróżem nocnym
    > i żeby się nie nudzić masz komputer, to to co napisałeś to imho Twoje.

    Chodziło mi o wyjaśnienie samego pojęcia osobistych praw autorskich.