  • Data: 2008-06-30 20:20:57
    Temat: Re: lekarz i legalna aborcja
    Od: Shinead <S...@S...com> szukaj wiadomości tego autora

    januszek pisze:
> [...]
    36.ece

    > Tak przypuszczałem, że masz na myśli Wielką Brytanię lub USA. Tam też
    > powinieneś pytać jak ichniejsze prawodastwo reguluje tę kwestię.
    >
    > Z dostępnych w necie informacji (nie prawniczych) wynika, że częścią
    > procedury medycznej jest pozostawienie takiego dziecka aż samo umrze.
    > Czasem jednak personel nie przestrzega procedury i wtedy dziecko ma
    > szanse przeżyć np: http://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessen
    >
    > j.

    Mam na myśli prawo polskie, czy lekarze jest zagrożony w Polsce
    dożywociem za zakończenie aborcji poza ustrojem matki. Podałam tylko na
    szybko wyszukane przykłady ze świata, bo zapytałeś się co znaczy
    "urodzić się żywym". Patrząc na dane brytyjskie z 2005 takie sytuacje
    powinny się zdarzać tym bardziej w Polsce.
    Dla przykładu w USA George Tiller i jego pomocnica Shelley Sella są
    zagrożoni dożywociem za taki czyn
    http://www.operationrescue.org/?p=977