  • Data: 2008-07-02 04:37:19
    Temat: Re: lekarz i legalna aborcja
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shinead napisał(a):

    > W moim mniemaniu nie ulega wątpliwości, ze aborcja to zabicie, tyle że
    > legalne.

    Pomiędzy legalne a dopuszczalne nie istnieje dla Ciebie różnica?

    > Jednak nadal pozostaje aktualne moje pytanie: czy zabicie
    > dziecka poza ustrojem matki, na które został wydany legalny wyrok
    > aborcji, względnie świadome nie udzielenie pomocy przez lekarza "na
    > służbie" takiemu dziecku, jest zgodne z prawem , czy też nie?

    Używasz pojęć i słów w jakiś dziwny sposób bo nie ma tu miejsca na takie
    określenia jak "legalny wyrok", "lekarz na służbie" etc.

    Co do "po za ustrojem matki" to jak pamiętam ustaliliśmy już, że prawo w
    Polsce tego nie różnicuje.

    Pomijająć już Twoją słowną papkę to jak Ty to sobie wyobrażasz, że
    dziecko-płód ze zmiażdzoną szczypcami czaszką albo z odessanym mózgiem
    "rodzi się"? W jaki sposób lekarz ma reanimować kadłubek, od którego
    wcześniej sam poodrywał członki? Trochę logiki i rozsądku nawet przy
    omawianiu zabijania trzeba zachować.

    Zachowanie się lekarza reguluje Kodeks Etyki Lekarskiej, w tym
    przypadku Art. 32. tegoż.

    j.