  • Data: 2008-07-01 07:13:16
    Temat: Re: lekarz i legalna aborcja
    Od: Shinead <S...@S...com> szukaj wiadomości tego autora

    januszek pisze:

    > Polskie prawo nie różnicuje "poza ustrojem" i "w organiźmie". W Polsce
    > zabijanie płodów jest przecież zabronione. W pewnych, precyzyjnie
    > określonych przypadkach, dopuszcza się stosowanie procedury medycznej
    > "aborcji", która polega na zabiciu płodu właśnie.
    >
    > j.

    Rozumiem, że według Twojej wiedzy, w Polsce lekarz może zabić noworodka
    albo pozostawić go samemu sobie o ile na płód został wydany "prawomocny
    wyrok" aborcji.
    Z drugiej strony rozpatrywanie problemu zabicia noworodka jest
    najczęściej kwalifikowane przez sądy jako zabicie człowieka, czyli czyn
    z artykułu 148 kk, za co grozi nawet dożywocie.
    Nie wydaje mi się także, aby prawo w państwach, gdzie sądzeni są lekarze
    za zabójstwo noworodka, na którym zakończono aborcję poza ustrojem
    matki, precyzowało tak jak mówisz pojęcia aborcja pozaustrojowa i
    wewnątrzustrojowa, gdyż z mojej wiedzy aborcja z definicji jest
    wewnątrzustrojowa (przynajmniej głowa dziecka musi znajdować się jeszcze
    w łonie matki - Partial birth abortion)