    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie w firmie
    Date: Fri, 19 Mar 2004 19:35:39 +0100

    Arek wrote:

> [...]
    > oferujesz za pracę. Podpisujemy umowę o pracę, gdzie Ty piszesz, że ja
    > muszę pracować 210 godzin w miesiącu, nie mam prawa do żadnych
    > urlopów, ani tym bardziej płatnych przez Ciebie pierwszych 30 dni
    > chorobowego.
    >
    > Podpisuję tą umowę - absolutnie dobrowolnie.
    >
    > A teraz odpowiedz sobie co się stanie jak po kilku miesiącach pójdę do
    > sądu i zażądam od Ciebie wypłaty należnej kasy za nadgodziny i za
    > zaległe urlopy/chorobowe.
    >
    > Dalej masz zamiar upierać się co do wolności umów i wyrażania woli?

    Tak. W granicach przewidzianych prawem. A kodeks pracy takie granice
    ustanawia, więc ten przykład jest kiepski.

    > Na mojej furtce wisi umowa - naciskając przycisk klamki od furtki
    > akceptujesz warunki umowy. W jednym z punktów jest, że płacisz
    > 10000000000000000 zł "klimatycznego".

    I co jest w tym niejasne? Warunki są podane, sposób wyrażenia woli też Czy
    ktoś mnie zmusza abym nacisnął klamkę? Jeżeli się nie zgadzam na płacenie
    klimatycznego to nie naciskam i nie wchodzę. Jak się nie zgadzam na warunki
    umowy to nie instaluję Windowsa.

    > Dalej masz zamiar upierać się co do wolności umów i wyrażania woli?

    Tak. Bo w tym kraju obowiązuje zasada swobody kształtowania warunków umów w
    granicach określonych prawem.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant