    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie w firmie
    Date: Fri, 19 Mar 2004 18:23:05 +0100

    Arek wrote:

    > Już Ci powiedziałem, że to NIE JEST złożenie oświadczenia woli.
    > Choćby dlatego, że to NIE JEST moja WOLA.

    To chyba będzie prawniczy dowcip miesiąca.

    Wysoki sądzie! Tak, zaznaczyłem, że się zgadzam na warunki umowy, ale to się
    nie liczy bo ja się tak naprawde nie zgadzam. A zaznaczyłem bo bez tego bym
    nie zainstalował programu.

    Czy jak zawierasz umowę o kredyt a nie odpowiadają ci odsetki i termin
    spłaty to też będziesz się tłumaczył że zgodziłeś się na warunki wbrew swej
    woli bo bez tego tego nie dostałbyś pieniędzy

> [...]
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na
    > dalszy obrót takim egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjątkiem
    > jego najmu lub użyczenia.
    > Art. 74.
    > [..]
    > Wraz z pierwszą sprzedażą egzemplarza, na którym program został
    > utrwalony, przez uprawnionego lub za jego zezwoleniem, wyczerpuje się
    > prawo do rozpowszechniania tego egzemplarza; nie narusza to prawa do
    > kontroli dalszego najmu lub dzierżawy programu komputerowego lub jego

    Hmmm z jakiej to ustawy?

    USTAWA
    z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 24 poz. 83)
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904)

    Art. 51. 1.
    2.
    3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy
    obrót takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z
    wyjątkiem jego najmu lub użyczenia.

    Art. 74. 1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory literackie, o
    ile przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
    2. Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje wszystkie formy jego
    wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu programu
    komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
    3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez pracownika w
    wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują pracodawcy, o
    ile umowa nie stanowi inaczej.
    4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego, z zastrzeżeniem
    przepisów art. 75 ust. 2 i 3, obejmują prawo do:
    1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w całości
    lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie; w zakresie, w
    którym dla wprowadzania, wyświetlania, stosowania, przekazywania i
    przechowywania programu komputerowego niezbędne jest jego zwielokrotnienie,
    czynności te wymagają zgody uprawnionego,
    2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
    zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która tych zmian
    dokonała,
    3) rozpowszechniania, w tym użyczenia lub najmu, programu komputerowego lub
    jego kopii.

    http://www.kopipol.kielce.pl/prawo_autorskie.htm

    Zaleczam dostosowanie Pańskiej argumentacji do obowiązującego stanu
    prawnego.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant