  • 21. Data: 2015-03-10 12:40:46
    Temat: Re: leczenie przymusowe
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.03.2015 o 12:02, marek pisze:

    > ustawa z 82 roku czyli głebokiego prl chyba nijak ma się do terażniejszości

    To by było piękne jakby akty prawne miały termin ważności i przestawały
    obowiązywać po X latach, ale tak nie jest.

    p. m.

  • 22. Data: 2015-03-10 12:42:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-10 o 12:40, m pisze:

    > To by było piękne jakby akty prawne miały termin ważności i przestawały
    > obowiązywać po X latach, ale tak nie jest.

    Bez przesady, jest dużo aktów prawnych starych i dobrych. Zależność jest
    raczej odwrotna - im nowszy tym gorszy.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2015-03-10 12:47:24
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.03.2015 o 12:42, Liwiusz pisze:

    > Bez przesady, jest dużo aktów prawnych starych i dobrych. Zależność jest
    > raczej odwrotna - im nowszy tym gorszy.

    Z jednej strony tak.

    Z drugiej strony - jakby stare akty expirowały, przez by była mniejsza
    ilość przepisów w obrocie prawnym bo p. osłowie nie nadążyliby
    uzupełniać :). Więc nadzieja jest taka że uzupełnialiby tylko te które
    są naprawdę ważne.

    Wadą by było to że prawo wekslowe, jedna z niewielu ustaw która jest
    napisana tak przystępnym językiem że czyta się ją jak gazetowy poradnik
    o wekslach a nie ustawę, poszłoby do piachu bo po co komu weksle :(

    p. m.

  • 24. Data: 2015-03-10 12:52:08
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "marek" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > ano takiej podstawie, iż teza prokuratora musi być czymś poparta chyba
    > .... a nie wyssana z palca ztetryczałego sąsiada....

    A kto zbadał, że ten sąsiad jest stetryczały?

    > bo jak nie musi to wnioskuję że na takiej zasadzie mozna zrobić sprawę
    > każdej osobie ... np. posądzić każdego jednego faceta o gwał, próbę gwałtu
    > itp.. w końcu narzędzie ma przy sobie :))

    Jak się znajdą świadkowie lub dowody, które prokuratorowi wydadzą się
    wiarygodne, to czemu nie...

    > albo w myśl zasady "dajcie mi czlowieka a paragraf się znajdzie"

    To nie prokurator wydaje wyrok.

    Wiwo

  • 25. Data: 2015-03-10 13:29:46
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    > A kto zbadał, że ten sąsiad jest stetryczały?

    to widac na pierwszy rzut oka, a także czuć nosem

    > To nie prokurator wydaje wyrok.

    ale prokurator skarży ... i gdyby taki odpowiadał potem za niesłuszne
    oskarżenie i pokrywał wszystkie koszty z własnej kieszeni baczniej by sie
    przyglądał dowodom i innym rzeczą

  • 26. Data: 2015-03-10 20:09:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

> [...]
    >
    > Art. 24. Osoby, które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują rozkład
    > życia rodzinnego, demoralizację małoletnich, uchylają się od pracy albo
    > systematycznie zakłócają spokój lub porządek publiczny, kieruje się na
    > badanie przez biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od
    > alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego.
    >
    > nie podchodzi
    > a nawet jeśli "pacjent" byłby bezrobotny to też nijak się to ma do tego bo
    > obowiązku pracy nie ma w tym kraju
    >
    > następne art. nawiazują do art 24 pod który znajomy nie podchodzi

    No i już masz swoją opinię prawną, jakże merytoryczną.
    eot.
    ---
    Chłopie ... jak masz inną opinię to ją tu przedstaw bo ciecia grupowego nam
    tutaj nie potrzeba.

  • 27. Data: 2015-03-10 20:10:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m"

> [...]

    To by było piękne jakby akty prawne miały termin ważności i przestawały
    obowiązywać po X latach, ale tak nie jest.
    Jak nie są używane to przestają

  • 28. Data: 2015-03-10 20:21:58
    Od: "Moonsky" <j...@v...net>

    > Od tego jest sąd, aby się przed nim tłumaczyć.

    Dzięki takim prusko - c.k. austriackim poglądom mamy taki zasrany i
    stetyrczały system prawny. Zero myśli, zero praw, sąd = boskie przykazania.

    M.

  • 29. Data: 2015-03-10 21:10:00
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2015 08:50:18 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Daj skan wezwania.
    A to nie jest czasami przypadk przedstawiony na filmie edukacyjnym:
    https://www.youtube.com/watch?v=Dss8ex7nXy0
    ;-)

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2015-03-11 08:09:08
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > to widac na pierwszy rzut oka, a także czuć nosem

    Widocznie od pijaczka też nieźle jedzie...

    > ale prokurator skarży ... i gdyby taki odpowiadał potem za niesłuszne
    > oskarżenie i pokrywał wszystkie koszty z własnej kieszeni baczniej by sie
    > przyglądał dowodom i innym rzeczą

    Po raz kolejny: oskarżenie nie jest wyrokiem. Wyrok wydaje sąd.

    Wiwo