  • Data: 2009-06-30 18:50:50
    Temat: Re: ksiega wieczysta - i zniknal budynek
    Od: MałGosia <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    eg napisał
    > Zmienil sie sad prowadzacy ksiegi wieczyste dla tego obszaru i dzis
    > jest to juz w sadzie Y. Niedawno poprosilem o wypis i.... ku mojemu
    > zaskoczeniu zniknela wzmianka o budynku yyy.

    Niech zgadne - odpis byl elektroniczny, znaczy z ksiegi przemigrowanej?

    Pracownicy sadu pytani dlaczego tak jest
    > stwierdzili, ze zmienily sie przepisy i ze wszystko co jest na danym
    > gruncie nalezy do mnie, wiec nie ma potrzeby pisania. Niby racja, ale
    > pytani o podstawe prawna juz jej nie podali.

    Rozporzadzenie ministra sprawiedliwosci w sprawie prowadzenia ksiag
    wieczystych w systemie elektronicznym. Mowi ono, ze jedynym budynkiem
    ujawnianym w ksiedze wieczystej w rubryce "budynek" jest budynek, z
    ktorego wyodrebnia sie lokale. W Twoim przypadku chodzi o dom mieszkalny
    stojacy na dzialce. Ujawnic go mozna jedynie w taki sposob, ze dopisuje
    sie pelny adres dzialki czyli nazwa ulicy z numerem porzadkowym budynku.

    > A jesli jednak powinien byc co nalezy teraz zrobic, by go przywrocic?

    Skoro byl w ksiedze papierowej to byc moze masz przy ksiedze dokument,
    na podstawie ktorego kiedys zostal wpisany. Musisz to sprawdzic. Jesli
    jest dokument to skladasz wniosek o sprostowanie oznaczenia
    nieruchomosci w ten sposob, aby ujawniono adres dzialki i placisz 60 zl
    i wskazujesz, ze dokument sluzacy za podstawe tego wpisu jest przy
    ksedze. Jesli natomiast dokumentu nie ma, to musisz sobie go zdobyc z
    ewidencji gruntow i budynkow. To takie zawiadomienie jest, wydawane
    przez prezydenta miasta lub wojta gminy. Dolaczasz go rzecz jasna do
    wniosku.

    pozdrawiam
    Gosia