  • 21. Data: 2002-12-01 19:44:10
    Temat: Re: ksiadz bije dzieci- co robic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A mógłbyś swoją filozoficzną myśl głębiej rozwinąć. Bo oczywiście w ogólnym
    wypadku jest prawdziwa. Zgadam się z Tobą co do tego, że głupot nie należy
    pisać. Tylko nie bardo wiem na jaki temat się wypowiedziałeś i co uważasz za
    głupotę. Być może to wina mojego niedouczenia albo innej wady tkwiącej we
    mnie. Niestety nikt nie jest doskonały.
    Oświeć mnie, o co Ci chodzi.
    Serdecznie pozdrawiam.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 22. Data: 2002-12-01 20:23:20
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    za
    > głupotę. Być może to wina mojego niedouczenia albo innej wady tkwiącej we

    Jak latwo mozna wywnioskowac - odnosilo sie do cytowanej wiadomosci, a
    sciclej do jakis specjalnych wiezien dla ksiezy.
    To uwazam za glupote, ktorej srenio intelignety czlowiek nie powinien pisac
    publicznie, bo sie osmiesza.

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2002-12-02 07:09:59
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Masz rację, kodeksu nie widziałem ani nie czytałem.
    To oświeć mnie w takim razie, cóż tak surowego mu grozi ze strony
    prawa kanonicznego?
    Jeżeli byłby to świecki nauczyciel to pewnie zwolniono by go
    z pracy. A czy w myśl prawa kanonicznego grozi temu księdzu przeniesienie
    w stan świecki?

    Pozdrawiam

    Darek
    > Masz rację, że przestępstwami zajmuje się prawo karne, a nie kanoniczne.
    > Niestety nasze prawo się takimi przestępstwami bardzo marnie zajmuje.
    Jeśli

  • 24. Data: 2002-12-02 21:28:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Osobiście nie wiem, czy takie więzienia są przez Państwo prowadzone, czy
    nie. Odniosłem się jedynie do argumentu, jako takiego, gdyż moim zdaniem
    akurat istnienie takich więzień, byłoby argumentem za osobnym traktowaniem
    księży, a zatem za przywilejami. Autor tamtej wypowiedzi chciał w ten sposób
    wykazać, że księża są poprzez istnienie zakładów karnych dla nich traktowani
    na jednakowych zasadach, jak pozostali obywatele. Stąd moja wypowiedź, i do
    samego istnienia tego typu zakładów penitencjarnych nie miałem się w ogóle
    zamiaru odnosić.

    Wiem natomiast z dość pewnych źródeł, (aczkolwiek osobiście tego sprawdzić
    nie miałem potrzeby ani okazji) że Kościół podobne instytucje prowadzi. Nie
    są to to więzienia sensu stricto. Kodeks Prawa Kanonicznego przewiduje, jako
    jedną z wielu kar tzw. "pokutę". Pokuta ta jest realizowana m.in. przez
    pobyt księdza w specjalnym klasztorze o dość ostrym rygorze. Moim zdaniem
    jest to surogat więzienia, choć oczywiście nie spełnia on wszystkich
    warunków definicji zakładu karnego zawartych w teorii prawa.

    Co do Twoje oceny mojej inteligencji, to jako osoba zainteresowana nie
    podejmuję się zabierać głosu w tym przedmiocie. Podniosę tutaj jedynie, że
    skoro są wśród nas osoby tak bardzo inteligentne ja Ty, to dla zachowania
    równowagi, oczywiście muszą być też osoby o inteligencji niższej od
    średniej. Inaczej średnia by wypadła wyżej, niż wypada obecnie i osoby tak
    inteligentne jak Ty, nie byłyby bardzo inteligentne, a jedynie średnio
    inteligentne. W konsekwencji doprowadziłoby to pewnej "urownirowki", bowiem,
    gdyby wszyscy byli co najmniej średnio inteligentni, no to nie mogłoby
    również być osób inteligentnych bardziej, co łatwo udowodnić matematycznie.
    Wówczas świat byłby mniej kolorowy, ale Ty nie byłbyś narażony na kontakt z
    osobami mniej niż średnio inteligentnych. Reasumując, to właśnie dzięki
    takim półgłówkom jak ja, osoby o wybitnej inteligencji podobnej do Twoje,
    lub nieco niższej (bo wyższej nie spodziewam się już spotkać) mogą
    ewentualnie zstąpić na niziny intelektu i sprostować błędy popełniane przez
    tych mniej inteligentnych. Przecież, gdyby nie to, to gdzie mogłyby wykazać
    swą niewątpliwą wyższość?

    No i na koniec. Ponieważ nie zauważyłem przy rejestracji w tej grupie, że
    jest ona przeznaczona wyłącznie dla osób o współczynniku inteligencji
    powyżej 140 - jeśli oczywiście na to pozwolisz - pozostanę na grupie.
    Rozumiem, że moje wypowiedzi mogą co bardziej inteligentnych razić, lecz z
    dnia na dzień nie jestem w stanie tego zmienić i pozostaje mi nadzieja, iż
    obcowanie (z konieczności wirtualne) z bardziej inteligentnymi podniesie mój
    współczynnik o te kilka punktów, tak że z czasem być może wysilając intelekt
    będę mógł dorównać co najmniej tym średnio inteligentnym, a jeśli dobry Bóg
    pozwoli żyć tak długo, to może i do tych powyżej średniej uda mi się
    dorównać. W końcu trzeba mieć jakiś cel w życiu.

    Serdecznie pozdrawiam i przepraszam za nieco przydługą wypowiedź, ale gość
    mnie spienił i musiałem się wyżyć. Wypadło akurat na klawiaturze.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 25. Data: 2002-12-03 11:56:52
    Od: b...@g...pl (Tomas)

    Pobity dorosły ma prawo iść na obdukcje, złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie, dzieci tego zrobić same nie mogą, więc prawo powinno być
    jasne w tej sytuacji, kto bije dziecko odpowiada za to przed prawem. Prawo
    kanoniczne to nie prawo obywateli lecz wewnętrzne klechów a tam nic nie ma o
    księdzach pedziach, masochistach, fetyszystach, nekrofilach i innych
    zboczeniach. to jest podobnie jak z Policjantami, składają przysięgę że bla
    bla bla a robią i tak swoje. Typowa sprawa w krajach katolickich gdzie
    ksiądz jest nie do ruszenia,,, ja tam bym takiego sam pobił linijką czy
    książką po tym zakutym łbie,,,,.

    Tomek

  • 26. Data: 2002-12-04 17:21:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A czytałeś to prawo? Z Twojej wypowiedzi sądzę, że nigdy go nie widziałeś na
    oczy. Prawo kanoniczne dotyczy wszystkich wiernych kościoła, a nie tylko
    duchownych. Tyle że inni wiernie niejednokrotnie nawet o nim nie wiedzą i
    tyle.
    No ale masz rację, można stosować prawo ogólne, tyle, że jak już wcześniej
    wyjaśniałem w tym wypadku jest zasadniczo nie do zastosowania, albowiem nikt
    z dzieci nie poniósł poważniejszych obrażeń (na szczęście). Ja nie zabraniam
    nikomu składać zawiadomienia, tyle, że MOIM ZDANIEM skuteczniejsza będzie
    droga przez prawo kanoniczne. Jednak jestem tylko człowiekiem i mylić się
    mogę, a każdy ma swój rozum.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 27. Data: 2002-12-04 21:45:30
    Temat: Odp: ksiadz bije dzieci- co robic
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    . Jednak jestem tylko człowiekiem i mylić się
    > mogę, a każdy ma swój rozum.

    nie myli się ten co nic nie robi:-)

    Sandra

  • 28. Data: 2002-12-04 23:12:53
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    Nie wypowiadalem sie na temat Twojej inteligencji, bo nie mam w zwyczaju
    oceniac jej u innych ludzi.
    Nie sadze, zeby mozna bylo moja wypowiedz tak odczytac, a jezeli tak, to
    przepraszam.
    Natomiast moge i chce oceniac czyjes wypowiedzi. I cala ta wypowiedz
    niestety nei swiadczy za dobrze o jej autorze.
    Ktos, kto nie neguje takich absurdow moim zdaniem sie osmiesza i tyle.
    Proponuje EOT, bo po co masz sie denerowowac, a i innych pewnie to nie
    interesuje.

    --
    Jacek