  • 1. Data: 2003-06-10 16:17:23
    Temat: krotka praca - umowa o dzielo?
    Od: Sherlock <s...@n...com.pl>

    Witam!
    Piszę tu pierwszy raz, ale mam nadzieję że nie zadam pytania, które
    widzicie codziennie i macie go dość, a gości takich jak ja wysyłacie na
    drzewo albo na Google.com ;)
    Do rzeczy:
    We wakacje szykuje mi sie kilkudniowa praca (przy organizaci Selekcji
    Żołnierza Poslkiego - jeśli kogoś to interesuje ;) ) i mam pytanie odnośnie
    tej roboty. Jeśli będzie ona na umowe o dzieło (z tego co wiem - to
    istnieje coś takiego) i zarobię powiedzmy w 3 dni 600zł, to jakie podatki,
    ubezpieczenia i inne tego typu pierdoły trzeba załatwić i/lub opłacić żeby
    wszystko było legalnie zrobione? I kiedy to należy zrobić? Chyba nie będę
    musiał wypełniać tych PITów?? Co z ubezpieczeniem podczas takiej pracy? Sam
    mam się ubezpieczyć czy zrobi to pracodawca/zleceniodawca (czy jak mu tam
    ;)??

    Pytanie pewnie lamerskie, ale ja nigdy nie pracowałem (jestem studentem) i
    nie mam o tym bladego pojęcia! Interesują mnie raczej inne sprawy (rowery,
    komputery itd) :)

    Pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź!

    --
    Sherlock __o
    s...@t...pl _`\<,_

  • 2. Data: 2003-06-11 00:33:40
    Temat: Re: krotka praca - umowa o dzielo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, Sherlock wrote:

    >+ Witam!
    >+ Piszę tu pierwszy raz, ale mam nadzieję że nie zadam pytania, które
    >+ widzicie codziennie i macie go dość,

    Tylko dlatego, że piszesz na złą grupę ;)
    Na *.podatki to chleb z masłem...

    >+ a gości takich jak ja wysyłacie na
    >+ drzewo albo na Google.com ;)

    Absolutnie nie. Wysyłamy ich na groups.google.pl ;)

    [...]
> [...]
    >+ ubezpieczenia i inne tego typu pierdoły trzeba załatwić i/lub opłacić żeby

    Wystawiasz "kwit" (znaczy: rachunek) na którym liczysz:
    przychód: 600 zł
    koszty ryczałtowe 20%: 120 zł
    podstawa opodatkowania: 480 zł
    zaliczka na podatek 20%: 96 zł
    do wypłaty: 504 zł

    ...i jak wypłacić ("gotówką", "na konto numer"...)
    Podatek odprowadza płatnik, nie ty :), najprawdopodobniej
    zresztą podsunie ci pod nos "papier" jak wyżej - bo to
    płatnik odpowiada za prawidłowość naliczenia podatku,
    choć brany jest z twoich pieniędzy.
    [...]
    >+ Co z ubezpieczeniem podczas takiej pracy?

    Jaśniej prosimy. ZUSu nie ma. A o ubezpieczenie NW (o ile
    to masz na myśli) musisz się postarać sam, chyba że zamawiający
    się postawi i zafunduje - ale musi ci doliczyć je do przychodu
    (znaczy: większy podatek...).
    [...]
    >+ nie mam o tym bladego pojęcia! Interesują mnie raczej inne sprawy (rowery,
    >+ komputery itd) :)

    Patrzcie państwo ! Myślałby kto ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (dziś skromnie 33km rowerem ;))

  • 3. Data: 2003-06-11 09:18:47
    Od: Sherlock <s...@n...com.pl>

    Czynnik chaosu sprawił, że dnia 11 cze 2003, Gotfryd Smolik news napisał:

    [...]

    Dzięki za odpowiedź! :) Teraz już wiem co i jak!

    > (dziś skromnie 33km rowerem ;))

    Lepszy rydz niż nic ;)