    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież a odszkodowanie z PZU
    Date: Tue, 22 Nov 2016 11:33:45 +0100

    On Mon, 21 Nov 2016 19:55:48 +0100, Krycha <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Mam następującą sytuację skradziono dwa rower KROSS (damka i męski) z
    >piwnicy. Przepiłowanie skobla.
    >Mieszkanie jest moją własnością (nie przebywam tam), ubezpieczone w PZU.
    >Jeden z rowerów kupiony przeze mnie i na fakturze moje nazwisko.
    >Drugi własnością osoby trzeciej, przebywającej czasowo w tym mieszkaniu
    >i przechowującej swój rower w tej piwnicy.
    >PZU nie uznał prawa do odszkodowania za rower tej osoby trzeciej.
    >
    >Ważne kto jest właścicielem rowerów, czy to, że były skradzione z
    >piwnicy którą obejmuje ubezpieczenie?
    Ważne co mówią zapisy OWU i/lub Twoje indywidualne zapisy umowy z PZU.
    Jeśli nie masz indywidualnych zapisów to OWU znajdziesz np tu
    (zaleznie od polisy):
    https://www.pzu.pl/produkty/pzu-dom (dom)
    § 28
    1. Ochroną ubezpieczeniową objęte są ponadto szkody w ruchomościach
    domowych lub stałych elementach będących przedmiotem prawa własności
    (współwłasności) osób bliskich ubezpieczonego pozostających z
    ubezpieczonym we wspólnym gospodarstwie domowym albo będących w ich
    posiadaniu na podstawie innego tytułu prawnego.

    https://www.pzu.pl/produkty/ubezpieczenie-dom-plus (dom plus)
    § 12
    W ubezpieczeniu ruchomości domowych lub stałych elementów PZU SA
    odpowiada również za szkody w ruchomościach domowych lub stałych
    elementach będących przedmiotem prawa własności (współwłasności) osób
    bliskich Ubezpieczonego pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie
    domowym albo będących w ich posiadaniu na podstawie innego tytułu
    prawnego.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?