  • 1. Data: 2006-11-11 19:39:30
    Temat: kpk
    Od: "Kamil Łukasik" <k...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie i watpliwosci interpretacyjne odnosnie kpk.
    Chodzi mi o art 12. Hipotetyczna sytuacja: syn z kolegami kradna mi
    samochod, zostaja zlapani to mam prawo domagac sie skutecznie, zeby syna
    postepowanie nie objelo. To jest jasne. Ale sytuacja inna: ojciec z kumplami
    gwalci corke, ona nie znajac sprawcow bo byli zamaskowani zglasza wniosek o
    wszczescie postepowania, a okazuje sie ze wsrod podejrzanych jest ojciec. I
    tu pytanie, czy bedzie mogla go wylaczyc spoza postepowania, czy paragraf 3
    wspomnianego art. bedzie stal temu na przeszkodzie? A co jak jedynym sprawca
    bylby ojciec? Czy w pierwszym wypadku mozna zadac by akt oskarzenia go nie
    objal a w drugim juz nie? ( bo przeciez to "wylaczenie" z postepowania osoby
    najblizszej ma jest mozliwe jedynie przy podzielnosci podmiotowej, a jak
    sprawca jest jeden to co wtedy?)
    z gory dzieki za za informacje
    pozdrawiam

    Kamil

  • 2. Data: 2006-11-11 20:53:26
    Temat: Re: kpk
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > tu pytanie, czy bedzie mogla go wylaczyc spoza postepowania,

    Nie.

    A co jak jedynym sprawca
    > bylby ojciec?

    Też nie.

    Zob. też art. 201 kk.

  • 3. Data: 2006-11-11 21:02:12
    Od: "Kamil Łukasik" <k...@o...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.

    ok, ale nie bo...? gdzie na to przepis?

    > Też nie.

    jak wyzej

    > Zob. też art. 201 kk.

    ok, dopadna go jak nie ze 197 to z 201, ale czy da sie go wylaczyc ma mocy
    art 12 kpk? praktycznie moze nie miec znaczenia, czysto teoretycznie gdybam.

    http://www.gazeta.pl/usenet/