  • 1. Data: 2005-11-05 11:30:30
    Temat: koszty notariusza - trzeba zaplacic za niewykonana usluge?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Witam
    Ojciec chcial przepisac na mnie czesc mieszkania/domu. Poszedl do
    znajomego notariusza (niby jego dobrego znajomego skadstam). Spytal sie
    "zalatwilbys mi takie przepisanie?" - "ok, musisz miec papier z ksiegi
    wieczystej i zrobimy" - "ok, to pojde po ten papier" . Zadnej rozmowy o
    kosztach nie bylo.
    Ojciec poszedl, wyciag z ksiag wieczystych zalatwil (jakiestam znaczki
    skarbowe oplacil oczywiscie), poszlismy razem do notariusza - a
    notariusz spiewa kwote 1400zl za swoja usluge + 6000zl podatku + costam.
    Tyle kasy nie mamy, wiec rezygnujemy z calej operacji (mogl wczesniej
    powiedziec ile to kosztuje, ojciec mogl sie spytac..)
    Jego usluga polega na podpisaniu papierka na ktorym jest wyszczegulniony
    lokal, kto komu i kiedy i to wszystko - 1400zl (netto!). Ale poniewaz on
    ten papierek juz ma napisany (gotowy formularz, do ktorego wpisal
    dlugopisem nasze nazwiska i imiona) - to niezaleznie czy rezygnujemy z
    przepisania, czy nie - swego wynagrodzenia sie domaga. Ojciec unosi sie
    duma i chce zaplacic swa 3-miesieczna rente, a ja mam watpliwosci.

    Jak to jest? w sklepie buty moge kupic, albo przy kasie zrezygnowac jak
    mi $ zabraknie, odlozyc na swoje miejsce i sprawy niema. Do dentysty
    moge pojsc i spytac sie czy wyrwie mi zeba - "ok, przyjdz pan w srode to
    wyrwiemy" a ze strachu moge zrezygnowac i nie wyrywac i chyba nikt mi
    nie kaze placic ? A jak jest z notariuszem? Jesli jest inaczej, to
    dlaczego?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 2. Data: 2005-11-05 12:58:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BartekK napisał(a):

> [...]
    > przepisania, czy nie - swego wynagrodzenia sie domaga. Ojciec unosi sie
    > duma i chce zaplacic swa 3-miesieczna rente, a ja mam watpliwosci.

    Raczej nie płacić, chyba że treść umowy między ojcem a notariuszem była
    inna.

    Tak samo.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-11-05 13:28:15
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    BartekK wrote:

> [...]
    > wyrwiemy" a ze strachu moge zrezygnowac i nie wyrywac i chyba nikt mi
    > nie kaze placic ? A jak jest z notariuszem? Jesli jest inaczej, to

    To nie moja specjalizacja, ale pytanie brzmi - skoro nie doszło do
    zawarcia umowy, to na jakiej podstawie opłaty notarialne?
    Szczególnie, że notariuszowi nie płaci się przecież za kaligrafowanie na
    druczku, tylko za wzięcie na siebie odpowiedzialności...
    A z opisu wynika, że on nawet nie miał danych lokalu, skoro Twój ojciec
    dopiero je przyniósł.
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-11-05 13:48:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:dkic2s$o20$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Szczególnie, że notariuszowi nie płaci się przecież za kaligrafowanie na
    > druczku, tylko za wzięcie na siebie odpowiedzialności...

    Żartujesz czy naprawdę znasz jakiś przypadek żeby notariusz faktycznie za
    coś odpowiedział?

  • 5. Data: 2005-11-05 13:59:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

    > Żartujesz czy naprawdę znasz jakiś przypadek żeby notariusz faktycznie za
    > coś odpowiedział?

    Odpowiada, odpowiada. Są procesy cywilne skuteczne przeciwko notariuszom.

  • 6. Data: 2005-11-06 10:48:30
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Notariuszowi nie płacić przynajmniej na razie, bo od marca będą ZNACZNIE niższe
    opłaty hipoteczne (to m.in. ta pozostała
    kwota), czekajcie z terminem na wejscie w zycie nowych przepisów.
    JaC

  • 7. Data: 2005-11-06 20:21:54
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 05 Nov 2005 14:59:37 +0100, Johnson napisał(a):

    > Odpowiada, odpowiada. Są procesy cywilne skuteczne przeciwko notariuszom.
    Jakieś linki?
    Ale nie te, z Krakowa i Poznania bodajże, gdzie notariusze *uczestniczyli*
    w przekrętach na "testament martwej łapki" przy przejmowaniu kamienic

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2005-11-07 21:40:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > Jakieś linki?

    Nie wszystko publikują w internecie. To nie jedyna rzeczywistość.
    Zresztą tak czy inaczej prawo przewiduje odpowiedzialność cywilną
    notariusza.

  • 9. Data: 2005-11-08 13:18:39
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 07 Nov 2005 22:40:44 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie wszystko publikują w internecie.
    A wgazetach?
    > To nie jedyna rzeczywistość.
    > Zresztą tak czy inaczej prawo przewiduje odpowiedzialność cywilną
    > notariusza.
    Ale my nie o tym. My o realiach.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-11-08 14:38:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > Ale my nie o tym. My o realiach.

    Ja też. Jeśli wina notariusza w powstałej szkodzie jest, proces jest
    wygrany. Nie pisze o urojonej szkodzie i urojonej winie.