    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Date: Sat, 28 Aug 2010 11:28:12 +0000 (UTC)

    pmlb wrote:

    > Bo sa! Przeczytaj to dokladnie. Plus zamieszczone linki.
    > Jesli by byly legalne nalezalo by placic.

    No właśnie przeczytałem. Linków przyznaję - nie chciało mi się, po co
    mam się wczytywać w jakieś mętnie argumentowane wzorce wniosków?

    jedno krótkie zdanie:
    "Of course, landowners have a right to charge for and police proper
    parking. If you've broken those rules, and you think the ticket isn't
    exorbitant, I'd urge you to pay up."

    End of story.

    Poradnik pokazuje jak się doszukać nieprawidłowości w opłacie, głównie
    poprzez wykazanie że nie było prawidłowo oznaczone, ew. po przez
    wykazanie że drastycznie zawyżono płatność czy wręcz - jak się wymigac
    od płacenia (nie odpowiadać na listy, może domagający zapłaty się
    znudzi i odpuści) albo uprosić go żeby zrezygnował.

    A, co ważne, przy tym zawyżeniu oni wskazują sytuacje typu "wykup
    parkowanie za 5 funtów, bo jak nie to godzina będzie kosztowała 100
    funtów".
    Ale jeśli wszyscy mają płacić 100 funtów, to właściciel jest kryty.

    No i powołują się jeszcze pod koniec na dwie sprzeczne opinie prawne,
    jedna że takie 100 funtów to za dużo wg norm społecznych, a druga że
    właściciel może domagać się ile chce.

    --
    Pozdro
    Massai