  • Data: 2004-04-30 22:48:07
    Temat: Re: kontrola policji/oprogramowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c6stjk$316$1@inews.gazeta.pl...

    > Wystarcza fochy tylko jednej osoby - wysylajacej
    > policjanta w celu przeszukania i zarekwirowania
    > sprzetu z nielegalnymi plikami. Policjant
    > moze byc gorliwy i dzialac w dobrej wierze.
    > Mimo to osoba ktorej zabiera sie sprzet
    > bedzie poszkodowana.
    > I przed tym tez trzeba sie zabezpieczyc.
    > Gdyby wszyscy funcjonariusze panstwowi dzialali
    > bez zarzutu to swiat bylby piekniejszy. Prawda? ;)

    Nie wystarczy ta jedna osoba. Po pierwsze ktoś musi to zatwierdzić. A
    zatwierdza prokurator. Co więcej możesz się n a niego zażalić, a to
    rozpatrzy inny prokurator. Jeśli policjant wykonujący czynność będzie
    gorliwy, to prawidłowo to zabezpieczy. wówczas nikt niczego niewłaściwego
    tam nie znajdzie.

    > Czyli w praktyce policjant moze wejsc do dowolnego
    > mieszkania w celu szukania nielegalnych plikow.
    > A potem albo przyjdzie postanowienie prokuratora
    > (gdy cos znalazl) lub nie przyjdzie (gdy nic
    > nie znalazl) ?!

    Postanowienie zawsze przychodzi. Z tym, że jak prokurator nie zatwierdzi
    przeszukania, to się wszczyna z urzędu przeciwko policjantowi postępowanie
    sprawdzające. Dla tego też nikt nie lata ot tak sobie i nie robi
    przeszuka. Policjant może nie mieć nakazu, ale musi mieć podstawę do
    dokonania przeszukania.

    > Ale ustnie to mozna wszystko powiedziec,
    > a potem wszystkiego sie wyprzec. Czy to taki
    > problem by policjant mial w garsci pismo
    > od swojego przelozonego, ze dokonuje
    > przeszukania w sprawie X u osoby Y?

    Czasem duży. Z różnych powodów. Niekiedy w chwili wyjeżdżania z bazy nie
    ma przełożonego, a niekiedy miejsce przeszukania "wychodzi" w trakcie
    czynności i nie ma czasu na szukanie osoby upoważnionej do wydania nakazu.
    ale podstawowym sposobem dokonania przeszukania pozostaje nadal
    przeszukanie na polecenie prokuratora.

    > Przeciez tu bedzie wiele naduzyc. taki
    > policjant staje sie nadczlowiekiem, ktory
    > sam decyduje do ktorego mieszkania
    > wejsc i kiedy.

    Jak napisałem wczesniej, to nie jest to prawda. W każdym razie nie do
    końca.

    > Nie boisz sie ze policjant wejdzie
    > dzisiaj do Twojego mieszkania, przeszuka
    > wstepnie Twoj komputer a potem
    > zabierze do dokladnego sprawdzenia
    > u siebie?

    Staram się nie dawać podstaw do takiego kroku.