  • Data: 2004-05-01 06:29:53
    Temat: Re: kontrola policji/oprogramowania
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-04-30 16:12, Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał :
    > : wiem,że:
    > : - policja może wejść do domu/firmy kiedy chce, i wystarczy jej do tego
    > : machnięcie legitką (słynny art. 220 kpk)
    >
    > machac to sobie moze palcem w dupie, zeby wejsc do domu musi miec nakaz

    odnoszę wrażenie, że przespałweś nowelizację kpk z 10.01.2003:

    USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego. (Dz. U. z
    dnia 4 sierpnia 1997 r.)
    Rozdział 25 Zatrzymanie rzeczy. Przeszukanie
    Art. 220. § 3. (101) W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli
    postanowienie sądu lub prokuratora nie mogło zostać wydane, organ
    dokonujący przeszukania okazuje nakaz kierownika swojej jednostki lub
    legitymację służbową, a następnie zwraca się niezwłocznie do sądu lub
    prokuratora o zatwierdzenie przeszukania. Postanowienie sądu lub
    prokuratora w przedmiocie zatwierdzenia należy doręczyć osobie, u której
    dokonano przeszukania, w terminie 7 dni od daty czynności na zgłoszone
    do protokołu żądanie tej osoby. O prawie zgłoszenia żądania należy ją
    pouczyć.
    101) Art. 220 § 3 zmieniony przez art. 1 pkt 73 ustawy z dnia 10
    stycznia 2003 r. (Dz.U.03.17.155) zmieniającej nin. ustawę z dniem 1
    lipca 2003 r.

    > : - ma prawo przeszukać mi moje mieszkanie/siedzibę
    >
    > jezeli ma nakaz

    j.w.

    > : - ma prawo wziąć ze sobą przedstawicieli np. BSA
    >
    > ale Ty nie masz obowiazku przedstawicieli BSA wpuscic do domu :-)
    > bo niby na jakiej podstawie?

    USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego. (Dz. U. z
    dnia 4 sierpnia 1997 r.)
    Rozdział 25 Zatrzymanie rzeczy. Przeszukanie
    Art. 224. § 2. Podczas przeszukania ma prawo być obecna osoba wymieniona
    w § 1 oraz osoba przybrana przez prowadzącego czynność.

    czyli skupiamy się na definicji pojęcia "być obecnym"?

    andy_nek