  • Data: 2004-05-01 17:24:41
    Temat: Re: kontrola policji/oprogramowania
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-05-01 11:14, Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał :

    > : USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego. (Dz. U. z
    > : dnia 4 sierpnia 1997 r.)
    > : Rozdział 25 Zatrzymanie rzeczy. Przeszukanie
    > : Art. 220. § 3. (101) W wypadkach nie cierpiących zwłoki,
    >
    > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! co rozumiesz przez sprawe nie cierpiaca zwloki?

    to nie osoba przeszukiwana decyduje, czy sprawa cierpi zwłokę, tylko
    osoba przeszukująca, a ja siebie w tej pierwszej roli jakoś nie widzę

    a tu cytat z dość popularnej gazety z 30.IV

    "Jeden z kolegów wyszedł do ogrodu zapytać policję, co tam robi.
    Warknęli w jego stronę, że przyszli przeszukać dom. Zapytał ich o nakaz
    i usłyszał "Jaki, ku..., nakaz?!". Potem rzucili go na ścianę domu i
    zakuli w kajdanki. Padł rozkaz: "Odbezpieczyć broń" i policjanci
    wtargnęli do domu. Rzucili wszystkich na ziemię i zakuli w kajdanki.
    Przeszukali kolegów i po kolei wyprowadzili ich do ogrodu. Cała akcja
    trwała półtorej godziny, policjanci nazywali ich "jeb... wszami".
    Dziewczyny przeszukiwali mężczyźni."

    i odpowiedź rzecznika policji

    "Policjanci weszli na posesję na podstawie legitymacji policyjnych,
    które upoważniają ich do tego w sytuacjach nagłych. Policjanci musieli
    podjąć taką akcję w związku z informacją o zagrożeniu."

    a mieli ze sobą i karetkę i wóz straży pożarnej, czyli zdążyli
    zabezpieczyć sprzęt a nie zdążyli załatwić nakazu

    andy_nek