    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji/oprogramowania
    Date: Fri, 30 Apr 2004 00:02:18 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc254.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    news:c6r47d.sc.1@Cezary.Gorzenski.private...

    > Zmieniasz założenia... wcześniej pisałeś o zaplombowaniu wszystkich
    > gniazd z wyjątkiem tych, które sa niezbędne do uruchomienia komputera -
    > teraz piszesz o uniemożliwieniu włączenia komputera.

    Bo wczesniej pisałem o najczęściej spotykanych komputerach, które modemów
    radiowych nie posiadają. W wypadku modemu radiowego oczywiście
    zaplombowanie gniazd nie wystarczy.

    > Na rynku jest ciut więcej chronionych programów niż Windows.

    No pewnie. Rzuciłem przykładowo. Jak myślisz, ile chronionych programów
    jesteś w stanie wpisać z klawiatury bez możliwości dostępu do nośników?

    > A, powiem więcej, często program może się znajdować legalnie na dysku
    > komputera do czasu na przykład wprowadzenia kodu odbezpieczającego...
    > wszelkie wersje shareware/trial. Tu juz nie ma problemu z użyciem
    > klawiatury do postawienia zarzutu nielegalnego posiadania
    oprogramowania.

    Tak, oczywiście. Tylko że wówczas zostanie ślad w logach.

    > Eeeee... najprostszy edytorek heksadecymalny wystarczy... pewnie
    > znajdzie się gdzieś w standardzie wyposażenia przeciętnego systemu... A
    > jak nie, to wystarczy jakikolwiek kompilator...

    Trudno mi się odnieść. Aż tak zaawansowany nie jestem.