  • 1. Data: 2002-09-16 11:53:03
    Temat: konto bankowe(nakaz)
    Od: d...@p...onet.pl

    witam,
    firma w ktorej sie zatrudnilem kaze zalozyc mi konto bankowe w banku przez nich
    wskazanym.
    Nie mam najmniejszego zamiaru zakladac tam konta ale co zrobic aby z tego
    wybrnac??
    Czy sa na to jakies przepisy?
    pozdrawiam
    Darcio

  • 2. Data: 2002-09-16 12:01:04
    Temat: Re: konto bankowe(nakaz)
    Od: "artpen" <a...@p...onet.pl>

    > firma w ktorej sie zatrudnilem kaze zalozyc mi konto bankowe w banku przez
    nich

    To pewnie jeszcze nie masz umowy - lepej załuż
    Później zamkniesz i założysz konto w innym banku. Do płac zaniesiesz tylko
    podpisane przez Ciebie pisemko, dyspozycję przelewania środków na nowe
    konto.

    Artur

  • 3. Data: 2002-09-16 12:08:39
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > Później zamkniesz i założysz konto w innym banku. Do płac zaniesiesz tylko
    > podpisane przez Ciebie pisemko, dyspozycję przelewania środków na nowe

    Problem jest w tym ,ze mam juz podpisana umowe o prace.....tylko nie wiem czy
    to dobrze czy zle..

  • 4. Data: 2002-09-16 12:30:05
    Od: "artpen" <a...@p...onet.pl>

    > Problem jest w tym ,ze mam juz podpisana umowe o prace.....tylko nie wiem
    czy
    > to dobrze czy zle..

    Podaj im numer konta, które już masz (lub będziesz miał) np. w taki sposób
    [data]
    Do [nazwa firmy]
    Proszę o przykazywanie wynagrodzenia na poniższe konto bankowe:
    [nazwa baku]
    [numer konta]

    [twój podpis]

    chyba że chodzi im o prowizję (oni płacą) to mogą obstawać (zapytaj
    dlaczego?) przy swoim
    ale jak to jest prawnie - nie wiem

    Artur

  • 5. Data: 2002-09-16 12:33:14
    Od: Marian Guc <m...@p...wp.pl>

    d...@p...onet.pl wrote:

    > Problem jest w tym ,ze mam juz podpisana umowe o prace.....tylko nie wiem czy
    > to dobrze czy zle..

    Każš ustnie czy na piśmie? Zapewne to pierwsze, bo kazdy pracodawca doskonale wie,

    że nie można pracownika zmusić do tego, aby założył konto. Co najwyżej mogš użyć
    pewnego rodzaju nacisku - albo się chce pracować (i mieć konto) albo nie (bez
    konta i ... bez pracy).
    W każdym bšdź razie obowišzku nie ma.

    A tak na marginesie w czym Ci przeszkadza posiadanie konta?

    --
    Z pozdrowieniami

    Marian Guc

  • 6. Data: 2002-09-16 12:35:15
    Od: d...@p...onet.pl

    nie chodzi tu o forme podania zlecenia przekazywania wynagrodzenia na konto
    bankowe wskazane przeze mnie.
    Firma ma konto w banku x i tam tez kaze mi zalozyc konto.
    Z tego co wiem jest to niezgodne z prawem a nawet jest to przestepstwo.
    Za takie praktyki sprawe moge skierowac do PiP-u i zlozyc donos w Prokuraturze.
    Tylko pytanie jest takie jak delikatnie najlepiej powolujac sie na jakis
    przepis tudziez paragraf doprowadzic do tego aby wynagrodzenie bylo
    przekazywane na konto wskazane przeze mnie!
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-09-16 12:37:32
    Od: d...@p...onet.pl

    > --
    Mam konto w banku w ktorym mam kredyt Hipoteczny i linie kredytowa.
    Musze4 miec regularne wplywy na konto z tytulu wynagrodzenia...ot i tyle:-))
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-09-16 15:01:53
    Od: "Castrol" <j...@p...onet.pl.wywalto>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskazanym.
    > Nie mam najmniejszego zamiaru zakladac tam konta ale co zrobic aby z tego

    Pracodawca nie moze cie zmusic do zalozenia konta.
    Jesli nie masz na to ochoty musza ci wyplacac pieniadze do reki.

  • 9. Data: 2002-09-16 19:35:25
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Castrol" <j...@p...onet.pl.wywalto> napisał w wiadomości

    > Pracodawca nie moze cie zmusic do zalozenia konta.
    > Jesli nie masz na to ochoty musza ci wyplacac pieniadze do reki.

    Dodam podstawę:
    Art. 86 Kodeksu pracy:
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony
    w inny sposób niż do rąk pracownika, za jego uprzednią zgodą
    wyrażoną na piśmie.

  • 10. Data: 2002-09-17 06:16:03
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

    > Mam konto w banku w ktorym mam kredyt Hipoteczny i linie kredytowa.
    > Musze4 miec regularne wplywy na konto z tytulu wynagrodzenia...ot i
    tyle:-))

    Postępowanie pracodawcy mogę wytłumaczyć tylko w jeden sposób:
    prawdopodobnie chodzi mu o to aby przelewy za wynagrodzenie go nie
    kosztowały a tak jest jeżeli przekazanie środków odbywa się w tym samym
    banku co pracodawcy (ma to sens jeżeli zatrudnia większą ilość pracowników;
    np 200 x 3zł za przelew daje 600zł = średnio 1/2 pensji).

    Jak uleczyć sytuację?
    Załuż konto we skazanym banku i za każdym razem gdy wpłyną środki dokonuj
    przelewu na swoje konto w innym banku.
    W ten sposób wilk syty i owca cała

    pozdrawiam
    Robert