    From: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komunikacja miejska
    Date: Thu, 18 Sep 2003 18:02:04 +0200
    Sender: Artur Górniak <j...@j...informatik.tu-cottbus.de>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> wrote:
    > Zasadniczo zazwyczaj po awarii jakiegos pojazdu przewoznik podstawia pojazd
    > rezerwowy. Co wiecej - kontynuacja podrozy tym pojazdem, lub pojazdem innej
    > linii biegnacej ta sama trasa nie wymaga kasowania dodatkowego biletu.
    > Niestety niebardzo widze mozliwosc zwrotu kosztow biletu, gdyz generalnie
    > wszelkie awarie sa zdarzeniami losowymi i za nie jako takie przewoznik nie
    > ponosi odpowiedzialnosci. Co innego gdyby kierowca sobie poszedl z kolegami
    > na piwo nie realizujac kursu...
    nie wydaje mi się..

    w przypadku wypadku lub np. problemów z pogodą ok.

    ale w przypadku awarii można wyjść z założenia, że była to wina
    przewoźnika gdyż autobus w tym wypadku nie spełniał odpowiednich
    warunków technicznych.
    przewoźnik praktycznie nie jest w stanie udowodnić, że było inaczej.
    praktycznie zawsze autobusy są w fatalnym stanie technicznym.

    inaczej mówiąc przewoźnik ma obowiązek zapewnić przewóz zastępczy
    lub zwrot kosztów biletu.
    przy czym lepiej mieć zaświadczone na bilecie, że takiewypadek miał
    miejsce. aczkolwiek w tym wypadku awaria na pewno była zapisana w
    papierach przewoźnika.

    przy czym to jest moja opinia..

    również tutaj mam znajomoścprawa sprzed dobrych paru lat.
    raczej jednak na gorsze się nie zmieniło.

    ostatnio miałem podobny przypadek na kolei. był zapewniony przewóz
    zastępczy autobusem + dalsza droga dowolnym pociągiem jadącym w kierunku
    docelowym. aczkolwiek straconego czasu nikt nie zwróci :-(

    Artur Górniak