  • Data: 2009-06-01 10:33:44
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 12:30:51 +0200, Emka napisał(a):

    > Czym formalnie różni się przepisanie danych od ich skserowania?

    Intensywnością oraz zastosowanymi środkami przetwarzania danych, które
    muszą być adekwatne (i zgodne z przepisami).

    > "Upoważniam pracownika firmy ABC, pana Iksińskiego legitymującego się
    > dowodem osobistym nr i seria QWE12345, wydanym przez Prezydenta Pcimia
    > do odbioru zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach" To samo z
    > przepustką do danego zakładu. W jaki sposób osoba z upoważnieniem czy
    > przepustką jest w stanie udowodnić, że ona to ona, a nie ktoś inny?
    > Tylko legitymując się dowodem o konkretnym numerze, a nie jakimkolwiek
    > innym dowodem osobistym.

    Eee, od numeru dowodu ważniejsze jest imię i nazwisko. Zaś w innych
    celach pracodawca przetwarza PESEL.

    Zresztą: wpisanie numeru dowodu do pełnomocnictwa nie upoważnia nikogo do
    tworzenia odrębnych baz takich danych.

    > Zresztą to nie mój wymysł - gros urzędów i firm
    > wymaga tego w sposób dokładnie taki, jak przedstawiłam (nawet na
    > własnych drukach) i nie ma zmiłuj się. Inaczej nic nie załatwisz.

    Jeśli mają podstawę prawną to nie ma problemu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl