  • 31. Data: 2010-10-07 10:03:51
    Temat: Re: komornik vs kredyt
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/7/2010 4:57 AM, p 47 wrote:

    > Wg mnie jest tu pewna dwuznaczność, która wyjasnie na przykładzie. Otóż
    > załóżmy, ze pytający ma konto bankowe np w mbanku .
    > Załóżmy, dalej, ze mimo, iż taka mozliwośc istnieje nie podpisał z
    > bankiem na prowadzenie tej karty.
    > Jak sama nazwa "karta kredytowa" wskazuje posiadanie tej karty wiąże się
    > z przyznaniem przez bank okreslonego limitu kredytowego , z którego jej
    > posiadacz moze korzystać.
    > Czy zatem komornik, czy inny organ egzekucyjny może ściągnąc srodki z
    > tej karty kredytowej do wysokości przyznanego jej posiadaczowi limitu?

    Nie.

  • 32. Data: 2010-10-07 10:28:30
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Nie.

    Bo??! -na jakiej podstawie opierasz to swoje przekonanie?
    Moje wątpliwości powstały, poniewaz czytając te dyskusję przypomniałem sobie
    wypowiedź w dyskusji na jakims forum (nie pamietam juz gdzie, bo było to
    jakies 1,5 roku temu) dłuznika, któremu własnie w mBanku komornik zajął
    środki korzystając z limitu własnie na jego karcie kredytowej.
    Na marginesie, -jesli okazałoby sie to jednak dopuszczalne to powstaje
    nastepna watpliwość,- karta wydawana jest z okreslonym (przez bank)
    maksymalnym limitem zadłużenia, podczas gdy własciciel sam może okreslić
    maksymalny limit (dzienny, miesięczny) operacji na tej karcie. A wiec który
    z tych limitów bedzie okreslał maksymalna wysokośc zajęcia?

  • 33. Data: 2010-10-07 10:49:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "p 47" <k...@w...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > pamietam juz gdzie, bo było to jakies 1,5 roku temu) dłuznika,
    > któremu własnie w mBanku komornik zajął środki korzystając z limitu

    Komornik tylko wysyła pismo. To bank dycyduje, czy kredyt, debet, czy co
    tam jest wyśle, czy nie.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 34. Data: 2010-10-07 11:07:49
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "p 47" <k...@w...pl> naskrobał/a w

    > Komornik tylko wysyła pismo. To bank dycyduje, czy kredyt, debet, czy co
    > tam jest wyśle, czy nie.
    >
    > --

    To oczywiste! Ale przeciez bank nie robi tego (a przynajmniej nie
    powinien;-) wg swojego "widzi mi się", ale opiera się na prawie. I w tej
    dyskusji usiłujemy dociec, jak bank powionien postapić. Jesli postapił
    bezprawnie to nmozna i nalezy go przymusic do działań praworządnych;-)
    Wracając do moich watpliwości,- skoro znane sa liczne przypadki, ze komornik
    sciągnął pieniadze z linii kredytowej udostepnionej dłuznikowi, to dlaczego
    nie mógłby tego zrobic z karty kredytowej, która tez przeciez opiera sie na
    przyznanym limicie kredytu?

  • 35. Data: 2010-10-07 12:22:33
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    > To oczywiste! Ale przeciez bank nie robi tego (a przynajmniej nie
    > powinien;-) wg swojego "widzi mi si?", ale opiera si? na prawie. I w tej
    > dyskusji usi?ujemy dociec, jak bank powionien postapi?. Jesli postapi?
    > bezprawnie to nmozna i nalezy go przymusic do dzia?a? praworz?dnych;-)
    > Wracaj?c do moich watpliwo?ci,- skoro znane sa liczne przypadki, ze komornik
    > sci?gn?? pieniadze z linii kredytowej udostepnionej d?uznikowi, to dlaczego
    > nie móg?by tego zrobic z karty kredytowej, która tez przeciez opiera sie na
    > przyznanym limicie kredytu?

    czasem moze a czasem nie moze. tu wam wkleje to sobie poczytajcie:

    Zaj?cie wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu

    Odr?bnym zagadnieniem jest mo?liwo?? zaj?cia wierzytelno?ci o wyp?at?
    gotówkow? lub dokonanie rozliczenia pieni??nego wynikaj?ca z umowy
    kredytu w rachunku bankowym.
    W literaturze panuje pogl?d zak?adaj?cy, ?e organ egzekucyjny mo?e
    dokona? zaj?cia wy?ej wymienionej wierzytelno?ci18. Rzeczone zaj?cie nie
    mo?e by? wyprowadzane z zaj?cia rachunku bankowego i musi by? dokonane
    odr?bnym aktem19. W tym przypadku zastosowanie znalaz?yby przepisy art.
    895 KPC i n. dotycz?ce egzekucji z innych wierzytel­no?ci.

    Do skutków takiego zaj?cia stosuje si? odpowiednio z mocy art. 902 KPC
    przepis art. 887 KPC. W zwi?zku z tym, w doktrynie wyra?ono pogl?d
    zak?adaj?cy, ?e je?li posiadacz rachunku bankowego mo?e doprowadzi? do
    powstania zad?u?enia w tym rachunku na podstawie umowy kredytu w
    rachunku bankowym, to takie uprawnienie przechodzi na wierzyciela20.
    Wierzyciel móg?by domaga? si? zatem wyp?aty gotówkowej lub dokonania
    rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci limitu kredytowego.

    Prezentowane jest równie? inne stanowisko, zgodnie z którym powy?szych
    czynno?ci nie mo?e dokona? egzekwuj?cy wierzyciel z mocy samego zaj?cia.
    Organ egzekucyjny mo?e jednak dokona? zaj?cia wierzytelno?ci o wyp?at?
    gotówkow? lub dokonanie rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci kwoty
    udzielonego kredytu w rachunku bankowym wtedy, gdy d?u?nik z?o?y
    stosowne polecenie przeprowadzenia rozliczenia pieni??nego lub wyp?aty
    gotówkowej ponad saldo21.

    Przytoczony powy?ej pogl?d wydaje si? b??dny. Pod­kre?li? nale?y, ?e
    zaj?cie wierzytelno?ci z umowy kredytu w rachunku bankowym dotyczy
    istniej?cej wierzytelno?ci, a nie maj?cej dopiero powsta? wskutek
    dyspozycji kredytobiorcy. Wierzytelno?? o wyp?at? kwoty kredytu powstaje
    z chwil? oddania przez bank do dyspozycji ?rodków pieni??nych i jako
    taka podlega zaj?ciu. Nie mo?na zatem twierdzi?, ?e organ egzekucyjny
    mo?e dokona? zaj?cia rzeczonej wierzytelno?ci dopiero w razie z?o?enia
    przez kredytobiorc? dyspozycji dokonania rozliczenia pieni??nego lub
    wyp?aty gotówkowej ponad saldo rachunku, skoro wierzytelno?? ta powstaje
    z chwil? zawarcia umowy kredytu w rachunku bankowym, a nie z chwil? z?o?
    enia stosownej dyspozycji. W zwi?zku z tym wyra?nie nale?y podkre?li?, ?
    e uprawnienie posiadacza do powstania zad?u?enia w rachunku bankowym
    wynikaj?ce z umowy kredytu w rachunku bankowym przechodzi na wierzyciela
    egzekwuj?cego, a zatem ten?e wierzyciel mo?e ??da? wyp?aty gotówkowej
    lub rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci limitu kredytowego z uwagi na
    odpowiednie stosowanie art. 887 KPC do zaj?cia z innych wierzytelno?ci
    (art. 895 KPC i n.).

    Powy?sza teza mo?e wydawa? si? dyskusyjna, jednak w ?wietle
    obowi?zuj?cego stanu prawnego, w szczególno?ci art. 902 KPC nakazuj?cego
    do skutków zaj?cia stosowa? odpowiednio art. 877 KPC, brak jest
    argumentów prawnych przemawiaj?cych przeciwko przej?ciu na wierzyciela
    egzekwuj?cego uprawnienia posiadacza rachunku ? kredytobiorcy do
    powstania zad?u?enia w rachunku bankowym, wynikaj?cego z umowy kredytu w
    rachunku bankowym, w razie zaj?cia wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu.
    Zaj?cie wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu a wypowiedzenie umowy kredytu w
    rachunku bankowym

    Na kanwie rozwa?a? na temat zaj?cia wierzytelno?ci z umowy kredytu w
    rachunku bankowym powstaje pytanie, czy kredytodawca w razie zaj?cia tej
    wierzytelno?ci mo?e wypowiedzie? umow? na podstawie art. 75 ust. 1
    PrBank, ze wzgl?du na utrat? zdolno?ci kredytowej kredytobiorcy.

    Skoro w stosunku do kredytobiorcy prowadzone jest post?powanie
    egzekucyjne, na skutek którego dokonano zaj?cia wierzytelno?ci
    wynikaj?cej z umowy kredytu w rachunku bankowym, w?tpliwe jest, aby
    kredytobiorca posiada? zdolno?? do sp?aty zaci?gni?tego kredytu wraz z
    odsetkami w terminach okre?lonych w umowie. Trzeba mie? tak?e na uwadze
    fakt, ?e w przypadku prowadzenia post?powania egzekucyjnego, w trakcie
    którego dokonano zaj?cia wierzytelno?ci z umowy kredytu w rachunku
    bankowym, zapewne zaj?ta zostanie tak?e wierzytelno?? z rachunku
    bankowego. W konsekwencji ka?da wp?ata kwoty ?rodków pieni??nych na
    rachunek bankowy d?u?nika egzekwowanego b?dzie musia?a zosta? przekazana
    komornikowi. W wyniku wykonania przez bank tego obowi?zku kredyt w
    rachunku bankowym nie b?dzie móg? zosta? sp?acony.

    Z uwagi na powy?sze bezsporne jest, ?e kredytobiorca nie b?dzie posiada?
    zdolno?ci kredytowej, a w rezultacie bank b?dzie móg? skorzysta? z
    uprawnienia do wypowiedzenia umowy na podstawie art. 75 ust. 1 PrBank.

    Wydaje si? jednak, ?e takie wypowiedzenie, w przypadku dokonania zaj?cia
    wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu, narusza?oby interesy wierzyciela
    egzekwuj?cego. Nale?y zatem postawi? pytanie, czy normy prawne
    reguluj?ce post?powanie egzekucyjne nie daj? argumentów przeciwko
    takiemu wypowiedzeniu przez kredytodawc? ? bank umowy kredytu w rachunku
    bankowym?

    W razie zaj?cia wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu wynikaj?cej z umowy
    kredytu w rachunku bankowym, podobnie jak w przypadku zaj?cia
    wierzytelno?ci z rachunku bankowego, wi?kszo?? obowi?zków z
    przeprowadzeniem post?powania egzekucyjnego przechodzi na bank22.
    W?a?ciwie to bank w toku prowadzonej egzekucji jest wykonawc?
    post?powania egzekucyjnego23.

    Zgodnie z tre?ci? przepisu art. 896 KPC, d?u?nik zostaje zawiadomiony
    przez komornika, ?e nie wolno mu odbiera? ?adnego ?wiadczenia ani
    rozporz?dza? zaj?t? wierzytelno?ci?, natomiast w stosunku do d?u?nika
    zaj?tej wierzytelno?ci, czyli w tym wypadku kredytodawcy, komornik
    kieruje zakaz ?wiadczenia do r?k d?u?nika egzekwowanego, a tak?e nakaz
    z?o?enia go komornikowi lub do depozytu s?dowego24. Norma zawarta w art.
    896 KPC nie przystaje jednak do realiów zwi?zanych z zaj?ciem
    wierzytelno?ci o wyp?at? gotówkow? lub dokonanie rozliczenia pieni??nego
    wynikaj?c? z umowy kredytu w rachunku bankowym. Trudno bowiem wymaga? od
    kredytodawcy, aby w przypadku, gdy saldo rachunku wynosi zero, przekaza?
    komornikowi lub z?o?y? do depozytu s?dowego kwot? w wysoko?ci
    przyznanego limitu kredytu, doprowadzaj?c do powstania zad?u?enia, a tym
    samym dzia?aj?c w gruncie rzeczy na w?asn? szkod?. Niemniej jednak,
    je?li zostanie dokonane zaj?cie wierzytelno?ci o wyp?at? kwoty kredytu,
    a wierzyciel egzekwuj?cy, zgodnie ze swoim uprawnieniem wynikaj?cym z
    art. 887 § 1 w zw. z art. 902 KPC, z?o?y stosown? dyspozycj? wyp?aty
    gotówkowej lub dokonania rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci limitu
    kredytowego, bank ? kredytodawca jest zobowi?zany wykona? tak?
    dyspozycj?.

    W wypadku wypowiedzenia umowy kredytu w ra­- chunku bankowym przez
    kredytodawc? na podstawie art. 75 ust. 1 PrBank, w sytuacji gdy zosta?o
    dokonane zaj?cie wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu, takie wypowiedzenie
    udaremni?oby mo?liwo?? prowadzenia egzekucji w odniesieniu do powy?szej
    wierzytelno?ci. W zwi?zku z tym, wierzyciel egzekwuj?cy zosta?by
    pozbawiony mo?liwo?ci zaspokojenia si? z tej wierzytelno?ci. Nie móg?by
    bowiem z?o?y? stosownej dyspozycji wyp?aty gotówkowej lub dokonania
    rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci limitu kredytu, które to
    uprawnienie uzyskuje na podstawie art. 887 § 1 w zw. z art. 902 KPC.

    Z kolei, w wypadku takiego wypowiedzenia, nale?a?oby tak?e rozwa?y?
    odpowiedzialno?? banku ? kredytodawcy, albowiem stosuj?c przepis art.
    886 § 3 w zw. z art. 902 KPC, kredytodawca ponosi?by odpowiedzialno?? za
    wyrz?dzon? przez takie wypowiedzenie wierzycielowi egzekwuj?cemu szkod?.
    Norma zawarta w art. 886 § 3 KPC, stosowana w przypadku egzekucji z
    wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu na podstawie normy zawartej w art. 902
    KPC, przewiduje odpowiedzialno?? kredytodawcy w sytuacji, gdy
    przyk?adowo w inny sposób naruszy? obowi?zki wynikaj?ce z zaj?cia. Takim
    ?innym sposobem? mog?oby by? wypowiedzenie umowy kredytu w rachunku
    bankowym dokonane przez bank. Na skutek rzeczonego wypowiedzenia,
    wierzyciel egzekwuj?cy nie b?dzie móg? przecie? z?o?y? dyspozycji
    wyp?aty gotówkowej lub dokonania rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci
    limitu kredytowego.

    Pomimo przedstawionych powy?ej argumentów poddaj?cych w w?tpliwo??
    wypowiedzenie umowy kredytu w rachunku bankowym na podstawie art. 75
    ust. 1 PrBank w sytuacji, gdy zosta?o dokonane zaj?cie wierzytelno?ci o
    wyp?at? gotówkow? lub dokonanie rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci
    limitu udzielonego kredytu, nale?y opowiedzie? si? de lege lata za takim
    wypowiedzeniem25.

    Po pierwsze, ?adne przepisy prawne, w szczególno?ci dotycz?ce
    post?powania egzekucyjnego, nie zabraniaj? wyra?nie dokonania takiego
    wypowiedzenia przez kredytodawc?.

    Po drugie, przyj?cie pogl?du, ?e kredytodawca nie móg?by dokona?
    wypowiedzenia umowy kredytu w rachunku bankowym na podstawie art. 75
    ust. 1 PrBank, prowadzi?oby do uprzywilejowania wierzyciela
    egzekwuj?cego wzgl?dem kredytodawcy, poniewa? ten pierwszy móg?by
    zaspokoi? si? sk?adaj?c dyspozycj? wyp?aty gotówkowej lub dokonania
    rozliczenia pieni??nego do wysoko?ci limitu kredytowego, natomiast ten
    drugi zosta?by zmuszony do tolerowania zad?u?enia w rachunku, a tym
    samym niejako przymusowo zosta?by wierzycielem w stosunku do d?u?nika
    egzekwowanego, czyli kredytobiorcy, pomimo braku z regu?y zdolno?ci
    kredytobiorcy do sp?aty tego? zad?u?enia, nie mog?c zarazem chroni?
    swoich w?asnych interesów gospodarczych.

    Zupe?nie inn? kwesti? jest natomiast sygnalizowana ju? wy?ej
    odpowiedzialno?? kredytodawcy za dokonanie takiego wypowiedzenia, która
    nie mo?e jednak rzutowa? na samo uprawnienie.

    Rzeczone uprawnienie kredytodawcy do wypowiedzenia umowy kredytu w
    rachunku bankowym, na podstawie art. 75 ust. 1 PrBank, z uwagi na utrat?
    przez kredytobiorc? zdolno?ci kredytowej w razie zaj?cia wierzytelno?ci
    o wyp?at? kredytu, nie b?dzie jednak zbyt cz?sto wykorzystywane przez
    banki, w ka?dym b?d? razie nie mo?e by? w ?adnym stopniu nadu?ywane.

    Po pierwsze, powy?sza przes?anka wypowiedzenia mo?e zosta? spe?niona
    tylko wtedy, gdy kredytobiorca posiada? zdolno?? kredytow? przed
    udzieleniem kredytu. Trzeba mie? bowiem na uwadze norm? zawart? w
    przepisie art. 70 ust. 2 PrBank, dopuszczaj?c? udzielenie kredytu
    kredytobiorcy nieposiadaj?cemu zdolno?ci do sp?aty zaci?gni?tego kredytu
    wraz z odsetkami w terminach okre?lonych w umowie. Ponadto,
    kredytobiorca nie musi posiada? zdolno?ci kredytowej, o ile strony
    inaczej nie ustali?y w umowie, poniewa? nie nale?y ona do istotnych
    postanowie? umowy kredytu w rachunku bankowym.

    Po drugie, utrata zdolno?ci kredytowej przez kredytobiorc? oznacza, ?e
    kredytodawca w czasie trwania umowy dokona? ponownej oceny zdolno?ci do
    sp?aty kredytu kredytobiorcy, która to ocena wypad?a negatywnie26.
    W literaturze s?usznie zauwa?ono, ?e wymóg posiadania i utrzymywania
    zdolno?ci kredytowej przez kredytobiorc? w trakcie trwania umowy nie
    oznacza zdolno?ci do sp?aty zad?u?enia tylko z jego w?asnych ?rodków27.
    Ocena zdolno?ci kredytowej powinna uwzgl?dnia? tak?e zabezpieczenia
    sp?aty kredytu udzielone przez kredytobiorc?, jak i przez osoby trzecie,
    co oznacza, ?e nie mo?na stwierdzi? braku zdolno?ci kredytowej
    kredytobiorcy, gdy zwrot kwoty kredytu jest mo?liwy w wyniku realizacji
    udzielonych zabezpiecze?28. Jak ju? powy?ej zasygnalizowano,
    wypowiedzenie umowy kredytu w rachunku bankowym w oparciu o norm?
    zawart? w art. 75 ust. 1 PrBank nie mo?e by? nadu?ywane przez
    kredytodawców. Wydaje si?, ?e nieznajduj?cym uzasadnienia prawnego
    by?oby przyk?adowo dokonanie wypowiedzenia przez bank umowy kredytu w
    rachunku bankowym, na podstawie wy?ej wymienionego przepisu, w przypadku
    istnienia zad?u?enia na niewielk? kwot? (np. 50 z?). Trudno by?oby
    bowiem zgodzi? si? z argumentacj?, ?e w takiej sytuacji kredytobiorca
    utraci? zdolno?? kredytow?.

    W konsekwencji, w razie zaj?cia wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu,
    uprawnienie do wypowiedzenia umowy kredytu w rachunku bankowym na
    podstawie art. 75 ust. 1 PrBank, ze wzgl?du na utrat? zdolno?ci
    kredytowej kredytobiorcy, musi by? stosowane bardzo rozwa?nie i tylko w
    wypadkach faktycznej utraty zdolno?ci do sp?aty zad?u?enia, albowiem
    dokonanie takiej czynno?ci prawnej wbrew ustawie skutkowa? b?dzie jej
    niewa?no?ci? (art. 58 § 1 KC).

  • 36. Data: 2010-10-07 14:40:01
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyznanym limicie kredytu?

    czasem moze a czasem nie moze. tu wam wkleje to sobie poczytajcie:

    Zaj?cie wierzytelno?ci o wyp?at? kredytu

    (..opinia prawna...)

    Do tej opinii dodam nastepną, w gruncie rzeczy podobną:

    http://serwisprawa.pl/artykuly,28,1409,zajecie-rachu
    nku-bankowego-a-debet-lub-kredyt-w-tym-rachunku#_ftn
    ref1

    Do obu tych opinii mam następującezastzeżenia:
    1. Obie te opinie wywodzą prawo organu egzekucyjnego i wierzyciela z art.
    895 kpc pozwalającego na egzekucję z wierzytelności i innych praw
    majątkowych.
    Autorzy przytaczanych opinii uznają najwidoczniej, ze samo uprawnienie do
    zaciąganie długu w ramach przyznanego limitu kredytowego w rachunku
    bankowym, albo (w domysle) w karcie kredytowej stanowi taką potencjalnie
    "sciągalną" wirzytelnośc.
    MZ taki pogląd jest w sposób zasadniczy błędny,- trudno mówic bowiem, ze
    uprawnienie do zaciągnięcia długu tworzy wierzytelnośc po stronie
    potencjalnego dłuznika!
    Wierzytelnośc to nie pojęcie abstrakcyjne, niezależne od usytuowania stron
    przekazujących sobie w trakcie jej powstawania jakies świadczenie! -to
    "przysługujące wierzycielowi uprawnienie do domagania się od dłużnika
    spełnienia świadczenia pieniężnego lub rzeczowego, w obrocie
    gospodarczym..." a zatem, skoro przeciez nie można nazwać uprawnionego do
    zaciągania kredytu wierzycielem, a udzielającego kredytu banku dłużnikiem to
    nie można tez uznac, że uprawnienie do zaciągania kredytu jest
    wierzytelnością!
    Pozostaje zatem, nierozważana w przytoczonych opiniach, iznanie, ze
    egzekucja z prawa do zaciągania kredytu to egzekucja z "innych praw
    majątkowych". Jest to MZ także watpliwe, a uznanie tego oznaczałoby, ze np.
    tam, gdzie dłużnik w zakładzie pracy nalezy do zakładowej kasy pozyczkowej
    można zająć w tej kasie jego uprawnienie do pożyczki.
    2.Ponadto zauważę, że uzywanie do uzasadnienia zajęcia kwot z limitu
    kredytowego w rachunku bankowym przepisami art 887 kpc jest nadużyciem, -
    artykuł ten miesci się w części kpc opisującej egzekucji z wynagrodzenia za
    prace i reguluje te czynności.

  • 37. Data: 2010-10-07 14:56:52
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > artykuł ten miesci się w części kpc opisującej egzekucji z wynagrodzenia

    Do moich powyższych uwag dodam jeszcze jedną watpliwość, a mianowicie, gdyby
    egzekucja z uprawnień posiadacza rachunku (karty kredytowej) do zaciągania
    kredytu w ramach przyznanego limitu była istotnie uprawniona i praktykowana
    to oznaczałaby ona niewatpliwie naruszenie podstawowych, konstytucyjnych
    zasad współżycia społecznego, poniewaz zmuszałaby stronę TRZECIĄ do
    niekorzystnego rozporzadzenia SWIM, a nie dłużnika, mieniem!! Bank bowiem
    nie uczestnicząc w jakikolwiek sposób w zdarzeniu gospodarczym w nastepstwie
    którego powstało egzekwowane zobowiązanie . nie będąc stroną musiałby wyzbyc
    się pod przymusem cześći SWOJEGO majątku (a nie majątku dłużnika!) i
    przekazać je zupełnie obcej sobie stronie,- wierzycielowi posiadacza
    rachunku!
    Co więcej nie mógłby z należytą, gwarantowana i , więcej, nakazaną w prawie
    bankowych , starannością zadbac o swój majątek wypowiadając umowe kredytu w
    momencie, gdy dowiedział się o tym, że sytuacja finansowa uprawnionego do
    zaciągania kredytu zmieniła się na niekorzyść.

  • 38. Data: 2010-10-07 15:59:44
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    dlaczego
    > nie mógłby tego zrobic z karty kredytowej, która tez przeciez opiera sie

    bank przedstawia limit na karcie do dyspozycji klienta, wysyla to do
    komornika, odnawia limit po miesiacu (na splate masz 63 dni), znowu wysyla
    do komornika a nastepnie sklada zawiadomienie z 286KK, ze wykorzystales
    kredyt majac swiadomoc braku mozliwosci jego splaty ;)

    Icek

  • 39. Data: 2010-10-07 19:47:38
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > do komornika a nastepnie sklada zawiadomienie z 286KK, ze wykorzystales
    > kredyt majac swiadomoc braku mozliwosci jego splaty ;)

    Wiem, że żartujesz, ale na wszelki wypadek uspokoję zaniepokojonych
    perspektywa odsiadki, że przed ukaraniem sad musiałby dowieść tak
    oskarżonemu popelnienie tego czynu...

  • 40. Data: 2010-10-08 12:44:37
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 7 Oct 2010 11:57:03 +0200, acelnószz napisał(a):

    > Generalnie trzeba na to uwazac.
    > Sa banki, które podadza Ci, ze masz dodatnie saldo rachunku mimo faktycznego
    zadluzenia.
    > Inne banki podaja saldo ujemne.
    > Jak ognia unikalbym jakiegokolwiek banku, który podaje saldo dodatnie przy
    zaciagnietym kredycie w rachunku.

    Jeszcze w żadnym nie spotkałem się z przypadkiem żeby SALDO było dodatnie
    przy wykorzystaniu "kredytu w rachunku".
    Co innego jest SALDO a co innego DOSTĘPNE ŚRODKI.