  • 21. Data: 2010-10-06 12:39:47
    Temat: Re: komornik vs kredyt
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Wszystko zalezy - co inne sciganie zapominalskiego za 200 zl mandatu,
    >co innego sciganie kompletnego bankruta.

    to chyba nie ma znaczenia kogo sciga

    Icek

  • 22. Data: 2010-10-06 13:49:02
    Od: Kotlet z karkówki <m...@m...maill>

    W dniu 2010-10-06 10:29, Leszek pisze:
    > In article<i8h996$qpf$1@node1.news.atman.pl>, i...@d...pl says...>

    > nie, nie moze

    a czy Bank moze blokowac kwote pomiedzy dostepnym kredytem a saldem 0 zł
    uniemozliwiajac posiadaczowi wykonanie przelewu ?

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

  • 23. Data: 2010-10-06 13:50:35
    Od: Kotlet z karkówki <m...@m...maill>

    W dniu 2010-10-06 12:52, BK pisze:

    > No nie - jak pisalem zajac musi odpowiednia wierzytelnosc np. wyplaty
    > pozyczki :) To oczywiste podobnie jak fakt, ze do zajecia
    > wynagrodzenia konieczne jest zajecie wynagrodzenia, a nie ruchomosci w
    > postaci samochodu :)

    a przy posiadaniu linii kredytowej ?

  • 24. Data: 2010-10-06 17:38:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 2:45 AM, Icek wrote:
> [...]
    >
    > Przychodzi do banku komornik i "prosi" o przelew 5 tys.
    >
    > Czy bank ma prawo/obowiazek uruchomic ten kredyt i przelac kase komornikowi

    nie.

  • 25. Data: 2010-10-06 17:40:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 3:20 AM, p 47 wrote:

    > Użytkownik "Piotr" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A jak jeszcze formalnie nie ma (chyba??) debetu?
    > Realny przykład: -do rachunku bankowego przypisana jest karta kredytowa
    > , która zgodnie z umową raz w miesiącu w okreslonej dacie spłacana jest
    > automatycznym przelewem wewnętrznym z aktualnego stanu rachunku.
    > Właściciel-dłuznik w dniu spłaty karty wpłaca na konto kwotę potrzebną
    > na spłate zadłużenia na karcie,-

    i ta kasa trafia na konto komornika, bo ma pierwszeństwo przed
    wszystkimi innymi zobowiązaniami, a karta pozostanie niespłacona.

  • 26. Data: 2010-10-06 17:41:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 4:49 AM, BK wrote:

> [...]
    > bank jest twoim wierzycielem, masz do niego roszczenie o wyplate
    > srodkow, i komornik moze probowac dochodzic tego roszczenia.

    przy regularnym kredycie, ale nie debecie w koncie czy linii kredytowej.
    i tylko wtedy jeśli do wypłaty środków dojdzie.

  • 27. Data: 2010-10-06 17:43:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 4:32 AM, BK wrote:

    > Nie musisz zlecac - jesli jest to limit w rachunku to przeciez jest on
    > "wyplacony" od reki. Inna sprawa, ze taka sytuacja wymaga
    > zaangazowania komornika, a oni ida czesto w ilosc - po prostu
    > rozsylaja zajecia rachunkow i zabieraja tylko srodki wlasne
    > posiadaczy. Nie wnikaja czy jest jeszcze jakis limit etc.

    limit to limit i nie można wypłacić limitu.
    fakt, ze jak z takiego limitu zlecisz przelew na konto zajete to mozesz
    tej kasy nie zobaczyc, ale jak wypłacisz gotówką w kasie, to tego ci
    nikt nie zabierze, chyba, że komornik będzie stał za tobą.

  • 28. Data: 2010-10-06 17:44:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 6:11 AM, Icek wrote:

    > czyli mam limit 10 tys, zero na rachunku (limit do wykorzystania) i komornik
    > zabierze czy nie zabierze ?
    >
    > Bo to byłąby pewnego rodzaju luka (ze nie zabierze) ale jednak chyba nie
    > powinien zabierac bo ktos moze miec linie kredytowa ale swiadom, ze nie moze
    > jej splacic nie korzysta z tych pieniedzy.

    Nie zabierze,

  • 29. Data: 2010-10-07 09:57:03
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    Generalnie trzeba na to uwazac.
    Sa banki, które podadza Ci, ze masz dodatnie saldo rachunku mimo faktycznego
    zadluzenia.
    Inne banki podaja saldo ujemne.
    Jak ognia unikalbym jakiegokolwiek banku, który podaje saldo dodatnie przy
    zaciagnietym kredycie w rachunku.

    -----

  • 30. Data: 2010-10-07 09:57:19
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > przy regularnym kredycie, ale nie debecie w koncie czy linii kredytowej.
    > i tylko wtedy jeśli do wypłaty środków dojdzie.

    Wg mnie jest tu pewna dwuznaczność, która wyjasnie na przykładzie. Otóż
    załóżmy, ze pytający ma konto bankowe np w mbanku .
    Załóżmy, dalej, ze mimo, iż taka mozliwośc istnieje nie podpisał z bankiem
    na prowadzenie tej karty.
    Jak sama nazwa "karta kredytowa" wskazuje posiadanie tej karty wiąże się z
    przyznaniem przez bank okreslonego limitu kredytowego , z którego jej
    posiadacz moze korzystać.
    Czy zatem komornik, czy inny organ egzekucyjny może ściągnąc srodki z tej
    karty kredytowej do wysokości przyznanego jej posiadaczowi limitu?