    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komorka i nauczyciel
    Date: 17 Feb 2004 07:29:31 GMT
    <c08o9e$bjp$1@nemesis.news.tpi.pl> <c0a8oe$p54$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0fepc$i9l$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ged5$bde$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0grs9$dst$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0isvf$dan$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ljhe$5a9$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0nomt$8pm$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0o3fm$kqu$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0pu0m$ifu$1@inews.gazeta.pl>

    In article <c0pu0m$ifu$1@inews.gazeta.pl>, Roman G. wrote:

    > Kiedyś mój dwulatek nie chciał jeść i pluł kaszką przy rodzinnym stole.
    > Zastosowałem się do poradnika i odesłałem go na trzy minuty do kąta do jego
    > pokoju. To była porażka, czy metoda wychowawcza? Okazałem się złym ojcem?

    Po raz kilejny mylisz relacje rodzic-dziecko a nauczyciel-uczeń.

    > Ciekaw jestem, jak pod względem prawnym - mając takie poglądy, jakie masz -
    > poradzisz sobie z metodą stosowaną w jednym z łódzkich gimnazjów:
    > Za palenie papierosów uczeń musi wypić 50 g oleju jadalnego, za przeklinanie -
    > zjeść dużą szczyptę soli.

    Czy to jest w regulaminie szkolnym?

    > Wraz z pewną panią metodyk opracowujemy właśnie cały cykl zajęć dla
    > nauczycieli na temat utrzymywania ładu i porządku w klasie oraz wyrabiania
    > autorytetu. Pobieżna odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie, jak szacujemy,
    > zajmie nam 14 godzin dydaktycznych.
    >:-))

    Ale ja pytam o konkretną sytuację:
    N: "Wyjdź za drzwi"
    U: "Nie"

    I co robisz w tym momencie? Przecież nie będziesz perorował przez 14h.
    Podaj jedną, dwie stosowne reakcje nauczyciela w opisanej sytuacji.

    Renata