  • Data: 2013-10-10 21:52:41
    Temat: Re: kominiarz straszy odci ciem gazu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    WOJO wrote:

    > Ale zmiany konstrukcyjne wymagają zgody architekta, a dopóki okna maja
    > wymiar otworów okiennych, to spełniają wymóg bycia zgodnymi z projektem.
    > Możesz sobie pierdyknąć okna z trzema szybami i nikomu nic do tego.
    > Nawet beleczkę między szybkami możesz sobie przesunąć (lub usunąć) w/g
    > własnego widzimisia. :)

    Uwierz, nie możesz.
    To podpada pod zmianę wyglądu elewacji.
    Fakt, ze jeszcze nikt nikomu łba za to nie urwał, ale jak będą chcieli
    to dostaniesz nakaz.

    > Co innego, jak chcesz poszerzyć otwór okienny, zrobić okrągłe zamiast
    > prostokątnych itd.
    > To dotyczy także szczelności okien!
    > Dlatego chciałem od Ciebie poparcie w jakiś przepisach, bo może coś się
    > pozmieniało ostatnio.

    Nic sie nie zmieniało bo tak było zawsze.

    > Te założenia nie były celowe... Tak kiedyś produkowano.

    i to ze tak produkowano załatwiało wentylację i zostało uwzględnione w
    projekcie.
    Dlatego teraz wszystkie wierzowce mają problem z niedziałającą wentylacją.

    > Bo w wielu administracjach siedzą bardzo często ciepłolubne k. i próbują
    > być najważniejsze na Świecie.
    > Co oczywiście wcale nie oznacza, że musisz się z nimi zgadzać.
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    to nie chodzi o ciepło tylko o bezpieczeństwo.
    Zobacz ze junkersy w kuchni czesto gęsto nie mają podłączenia do kominów.
    A ten w łazience wymaga sporego przepływu powietrza.
    W kazdym razie ja wszystkim doradzam montowanie czujników tlenku węgla
    przy wymianie okien.
    Bo sie moze okazac, ze spaliny od sąsiada ponizej lądują w twoim
    mieszkaniu bo sąsiad powyzej wymienił sobie okna.