  • Data: 2013-10-10 23:13:17
    Temat: Re: kominiarz straszy odci ciem gazu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    news:l37008$v1l$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale zmiany konstrukcyjne wymagają zgody architekta, a dopóki okna maja
    > wymiar otworów okiennych, to spełniają wymóg bycia zgodnymi z projektem.

    Nie. Oczywiście nie wykluczę, że bywają architekci - indolenci. Ale co do
    zasady powinien się znać.

    > Możesz sobie pierdyknąć okna z trzema szybami i nikomu nic do tego. Nawet
    > beleczkę między szybkami możesz sobie przesunąć (lub usunąć) w/g własnego
    > widzimisia. :)

    No tu już bym popolemizował i to bardzo silnie. Teoretycznie, jeśli
    dochodzi do istotnej przebudowy (wymiana rodzaju okien), to powinny być
    stosowne uzgodnienia. Architekt odpowiada za to, by to działało.

    > Co innego, jak chcesz poszerzyć otwór okienny, zrobić okrągłe zamiast
    > prostokątnych itd.
    > To dotyczy także szczelności okien!
    > Dlatego chciałem od Ciebie poparcie w jakiś przepisach, bo może coś się
    > pozmieniało ostatnio.

    Chętnie, pod warunkiem, że sprecyzujesz, czegosobie życzysz.

    > Te założenia nie były celowe... Tak kiedyś produkowano.

    Nie masz racji. Założenia, to załozenia. Okna nie były szczelne i na tym
    polegały projekty.

    > Bo w wielu administracjach siedzą bardzo często ciepłolubne k. i próbują
    > być najważniejsze na Świecie.

    Moim zdaniem przede wszystkim problemem są te ciepłomierze. Wszyscy próbują
    oszczędzać.