    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: kolejny dzieciak...
    Date: Fri, 20 Oct 2023 23:34:02 GMT

    On 2023-10-20, rowerex rowerex <r...@o...pl> wrote:

    > Gdy zawaliła się hala w Katowicach, to przez Polskę przetoczyła się mania
    > śniego-dachowa, a u mnie w pracy pracownicy zażądali sprawdzenia dachu
    > hali pod groźbą nieprzystąpienia do pracy.
    >
    > Teraz mamy nie dzień, tylko tydzień świrów, brukowe portale zacierają ręce,
    > publika szaleje, w sieci wrze...

    Oddziel otoczkę medialną od samej istoty problemu. Zwyczajnie, śmierć
    dzieci jest trudna do zaakceptowania dla osoby bez deficytów
    emocjonalnych. Racjonalizacja, że zdarza się to niezmiernie rzadko
    pomaga słabo. Nb. wypadki lotnicze też zdarzają się niezmiernie rzadko,
    a jednym z powodów, że się niezmiernie rzadko zdarzają, jest olbrzymi
    wysiłek włożony w to, żeby się niezmiernie rzadko zdarzały. Dlatego
    warto się zastanawiać co możnaby z czymś takim zrobić.

    --
    Marcin