    Date: Tue, 21 Apr 2015 23:56:34 +0200
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.rowery,pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolejna kontrola policyjna
    <mfqf05$l91$1@node2.news.atman.pl>
    <5520ecd6$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfrbco$jfq$1@node1.news.atman.pl>
    <55290034$0$24907$65785112@news.neostrada.pl>
    <mgb1k6$ea3$1@node2.news.atman.pl>

    On 2015-04-11 13:47, Shrek wrote:
    > Nie. I co mu zrobisz?

    Poproszę o numer, nazwisko i złożę powiadomienie na komendę.

    Może nie każdy się nadaje na policjanta.

    > A to pan idź, ale potem jak już załatwimy sprawy między sobą i beze mnie
    > , bo ja proszę pana obywatela jestem na służbie i mam co robić. No i co
    > mu zrobisz.

    Odmawiam kontroli, proszę o zatrzymanie i odprowadzenie na komendę.

    Pfff. Nie okazuję dokumentu tożsamości. Efekt ten sam - idziemy
    na komendę złożyć zeznania.

    Mogę się też posądzić z policjantem jakby co. Mam bardzo dużo
    urlopu. :)

    > Albo się dogadasz - ale o co - że bu dowodu nie pokażesz? Albo coś na
    > ciebie znajdzie. Zniechęcić go nie zniechęcisz. Zresztą dlaczego go
    > miałbyś zniechęcać, skoro twoim zdaniem robi dobrą robotę?

    LOL. Co znajdzie?
    Nie palę, nie piję, nie biję żony, nie jeżdżę na gapę, nie przechodzę
    na czerwonym. Nie należę do kościoła ani sekty, nie jestem w żadnej
    partii, nie miałem dziadka w Wehrmachcie, płacę podatki.
    Nawet scyzoryka nie noszę, bo mi kiedyś zabrali na lotnisku i nie mam
    czasu wybrać nowego.

    Jak ktoś ma coś do ukrycia, to niech się podda kontroli bez słowa
    - to oczywiste. Ja niczym nie ryzykuję. Jak policjant jest buc, to może
    po prostu trzeba go odsiać z puli. Ja mam czas. Kluczowe w tej sytuacji
    jest to, że to on dużo ryzykuje, a ja właściwie nic.

    > Normalnie - mnie kiedyś zatrzymali na bramkach na A4 - przedstawili się,
    > powiedzieli, że mają info, że samochodem tej marki przewożone są trefne
    > towary i poprosili grzecznie czy mogą zajrzeć pod przednie wycieraczki i
    > do plecaka. Nie miałem z tym problemu - powiedzieli o co chodzi, czego
    > szukają, nie miałem poczucia, że przypieprzają się bez celu i na chybił
    > trafił - na zasadzie coś się zawsze znajdzie, a nawet jak nie to jest co
    > w notes wpisać.

    No bo tak wygląda ogromna większość kontroli, bo większość policjantów
    to zupełnie normalni ludzie.
    Nie mówimy o takich przypadkach. Mówimy o tym, jak sobie radzić, gdy:
    a) trafi się na policjanta, który rzeczywiście trochę się zagalopuje
    i trzeba mu to uzmysłowić,
    b) pomyleńca.

    > No to może niech kontolują, jak mają podstawy? Nie to zbyt oczywiste.

    Cały ten wątek jest o tym, że jednak pewnie mają.

    > Zdaje się, że ostatnio jakiś policjant się żalił w mediach i rzucił
    > robotę. Pewnie zmyślał. Pewnie w ogole statystyki w policji to jakieś
    > urban legend?

    Oczywiście. Jeden idiota wrzuca krytykę Policji na youtube i staje się
    istnym wodzirejem imprezy zwanej "chwdp".

    > Przecież oni samo na radio mówią szczekaczka. A na krawężników krawężniki.

    Stałem w kolejce do kasy za grupką takich żulików. I jeden do mnie
    powiedział "Niech Pan wpuści, kierowniku, bo z kolegą chciałem płacić."
    Wpuściłem, a on do kolegi: "Ch..u daj 3 zł, bo mi braknie do
    czteropaka".

    Ze mnie żaden kierownik, a do reszty się nie umiem ustosunkować.
    Tak tylko przypominam, że znaczenie i zabarwienie pewnych zwrotów
    zależy od sytuacji i rozmówcy.

    > A powoduje? Już ci wytłumaczyłem, że ze statystyk wynika, że nie. Więc

    To chyba nie mi tłumaczyłeś. Zresztą nie wynika, więc nie robi to dużej
    różnicy. :)

    > Losowe trzepanie rowerzystów też nie pomaga. Ile rowerów odzyskali w ten
    > sposób?

    Nie mam pojęcia. Wiem o jednym - starczy?

    pozdrawiam,
    PK