  • 71. Data: 2007-12-23 15:32:16
    Temat: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Seven pisze:
    > Pieszy znajdujacy sie na tym przejsciu ma
    > pierwszenstwo przed pojazdem.

    Na PRZEJSCIU. A nie przed przejsciem, czy tez dopiero majac zamiar wejsc
    na przejscie.

    --
    Mithos

  • 72. Data: 2007-12-23 15:35:10
    Od: Seven <...@z...com>

    "jaQbek" <a...@s...pl> wrote in news:fklv8c$mm0$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Art. 26. pkt 1,2

    ja bym polecal lekture calego artykulu 26:

    Art. 26. 1. Kierujacy pojazdem, zblizajac sie do przejscia dla pieszych, jest
    obowiazany zachowac szczególna ostroznosc i ustapic pierwszenstwa pieszemu
    znajdujacemu sie na przejsciu.

    2. Kierujacy pojazdem, który skreca w droge poprzeczna, jest obowiazany
    ustapic pierwszenstwa pieszemu przechodzacemu na skrzyzowaniu przez jezdnie
    drogi, na która wjezdza.

    3. Kierujacemu pojazdem zabrania sie:

    wyprzedzania pojazdu na przejsciu dla pieszych i bezposrednio przed nim, z
    wyjatkiem przejscia, na którym ruch jest kierowany;

    omijania pojazdu, który jechal w tym samym kierunku, lecz zatrzymal sie w
    celu ustapienia pierwszenstwa pieszemu;

    jazdy wzdluz po chodniku lub przejsciu dla pieszych.

    4. Kierujacy pojazdem, przejezdzajac przez chodnik lub droge dla pieszych,
    jest obowiazany jechac powoli i ustapic pierwszenstwa pieszemu.

    5. Przepis ust. 4 stosuje sie odpowiednio podczas jazdy po placu, na którym
    ze wzgledu na brak wyodrebnienia jezdni i chodników ruch pieszych i pojazdów
    odbywa sie po tej samej powierzchni.

    6. Kierujacy pojazdem jest obowiazany zachowac szczególna ostroznosc przy
    przejezdzaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdujacego sie
    przy chodniku. Jezeli przystanek nie jest wyposazony w wysepke dla pasazerów,
    a na przystanek wjezdza tramwaj lub stoi na nim, kierujacy jest obowiazany
    zatrzymac pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnic pieszemu
    swobodne dojscie do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje sie
    odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej.

    7. W razie przechodzenia przez jezdnie osoby niepelnosprawnej, uzywajacej
    specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawnosci ruchowej,
    kierujacy jest obowiazany zatrzymac pojazd w celu umozliwienia jej przejscia.

    --
    Seven

    Najlepsze rzeczy sa ZA DARMO - na przyklad MADROSC...

  • 73. Data: 2007-12-23 15:38:50
    Od: Seven <...@z...com>

    Mithos <f...@a...pl> wrote in news:fklvd9$mr4$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Na PRZEJSCIU. A nie przed przejsciem, czy tez dopiero majac zamiar wejsc
    > na przejscie.

    spoko, to tez znajde - jestem przekonany, ze gdzies to widzialem!

  • 74. Data: 2007-12-23 15:46:37
    Od: Seven <...@z...com>

    Olgierd <n...@o...com> wrote in

    > Pozwalam, jestem przeciez w nastroju przedswiatecznego milowania kazdej
    > jednostki.

    "IF YOU TOLERATE THIS THEN YOUR CHILDREN WILL BE NEXT"

    Artist(Band): Manic Street Preachers

    The future teaches you to be alone the present to be afraid and cold
    'So if I can shoot rabbits then I can shoot fascists'

    Bullets for your brain today but we'll forget it all again
    Monuments put from pen to paper turns me into a gutless wonder

    And if you tolerate this then your children will be next
    And if you tolerate this then your children will be next, will be next will
    be next will be next

    Gravity keeps my head down or is it maybe shame
    At being so young and being so vain

    Holes in your head today but I'm a pacifist
    I've walked La Ramblas but not with real intent

    And if you tolerate this then your children will be next
    And if you tolerate this then your children will be next, will be next will
    be next will be next

    'And on the streets tonight - an old man plays
    With newspaper cuttings of his glory days'

  • 75. Data: 2007-12-23 15:49:00
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    > my tu w polsze wszyscy uczynilismy cnote z totalnego olewania przepisow,
    > na Pulawskiej w Wawie jest ograniczenie do 50 a wszyscy suna 100, i w
    > dzien i
    > w nocy, policja leje na to z gory

    Nie moglbys chociaz raz na temat???

    pzdr., Jacek

  • 76. Data: 2007-12-23 15:50:23
    Od: "Piotr" <p...@o...p>

    Użytkownik "Seven" <...@z...com> napisał w wiadomości

    > do konca sowich dni nie przestawac myslec JAK ZADOSC-UCZYNIC RODZINIE
    > OFIARY
    > w nastepstwie TRAGEDII jaka SPRAWIL komus...

    To miejsce nie ma nic wspolnego z prawem i wypowiadaniem sie o nim. Piszecie
    sobie co wam sie wydaje i prawicie moraly. Tak jak kolega wyzej. A ja
    zapytalem o konkretne paragrafy, o odpowiedzialnosc karna.

    Koncze te dyskusje, a Panowie niech sie dalej spieraja kto moze a kto nie
    moze kiedy wejsc na ulice. Co za bezsens. Przecien nie o tym byl ten temat.
    Pozdrawiam.

  • 77. Data: 2007-12-23 15:55:09
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    | Jacek Soltysik <j...@w...pl> wrote in
    |
    | i zachowa szczegolna ostroznosc ale co z tego jak ktos wypadnie zza
    | wegla pedzac 100km/h

    | zdefiniuj "beposrednio"
    | przepis-remnant z PRL (zostawiono go bo ogolnikowy i niegrozny), UE
    narzuca
    | WYRAZNE OBOWIAZKI NA KIEROWCOW!!!
    |
    | pan na kursie jazdy tysiackrotnie powtarzal, ze:
    | NA PASACH PIESZY MA *ZAWSZE* PIERWSZENSTWO !!!

    Poniewaź "bezposredno" trudno zdefiniować , interpretacja w przypadku
    potrącenia pieszego na pasach należy do sądu. A nie do pana z kursu który
    tysiackrotnie powtarzał zdanie nie majace umocowania w przepisach prawnych.
    I tak też nalezy ta sprawę zostawić , zależnie od okoliczniości potrącenia
    zadecyduje sąd który może kierowcę skazać ale może i uniewinnić . I tyle.

  • 78. Data: 2007-12-23 16:07:45
    Od: "Michał K." <k...@w...pl>

    On 23 Gru, 13:01, Arek <a...@e...net> wrote:
    > Użytkownik Michał K. napisał:
    > [..]

    > I tak właśnie jest w praktyce.
    > Bo zawsze przybiją kierowcy, że:
    > a) pieszy nie musi znać przepisów
    > b) nie dostosował prędkości do warunków
    > c) nie zachował należytej ostrożności.
    >
    > Nawet ewidentne wtargnięcia prosto pod koła kończą się co najwyżej
    > łagodnym wyrokiem, a nie uniewinnieniem.

    E, guzik prawda. W momencie *śmierci* potrąconego jest co prawda
    sprawa karna z automatu, ale sam znam dwa przypadki udowodnienia winy
    pieszego, a nie kierowcy.

  • 79. Data: 2007-12-23 16:08:13
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    > "IF YOU TOLERATE THIS THEN YOUR CHILDREN WILL BE NEXT"
    >

    > Artist(Band): Manic Street Preachers

    Widze, ze kolega, jak wiekszosc 17-latkow ma slabosc
    do cytatow. Czas teraz na aforyzmy ;-)

    Poza tym to zdaje sie mialo pojsc na uk.soc.law

    pzdr., Jacek

  • 80. Data: 2007-12-23 16:08:48
    Od: "Michał K." <k...@w...pl>

    On 23 Gru, 13:20, PSYLO <p...@o...pl> wrote:

    > Mało widziałeś...

    O to to. Dla mnie szczytem głupoty było przejście na samym szczycie
    Belwederskiej (południowa brama do Łazienek). Na szczęście już dawno
    go nie ma, a teraz wogóle postawili światła.