    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kojec dla psa przy płocie
    Date: Thu, 30 Jun 2005 14:28:22 +0200

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:da0nme$1ka$1@inews.gazeta.pl...

    >jak piesek główke przełoży to czasem je kusi żeby pogłaskać a ja nie jestem
    >pewny za tego psa!

    I zataczamy koło. Jestem mamą i dokladanie rozumiem Twoją troske ale aby
    zapewnic bezpieczeństwo dzieciom, mozesz zrobic tylko dwie rzeczy - uczulić
    dzieci, ze nie jest to przyjazny pies i zaby go nie głaskaly oraz uszczelnic
    ogrodzenie we wlasnym zakresie, lub, co tez juz Ci sugerowano wybudowac
    nowe, nie zamiast juz istniejacego, ale obok niego. Czy ten pies ma jakas
    rase? Czy rzeczywiscie jest agresywny i np rzuca sie na plot, gdy w poblizu
    są Twoje dzieci, czy po prostu dmuchasz na zimne? Jesli pies jest duzy,
    agresywny, a ogrodzenie niskie i mało wytrzymałe to moglbys sprobowac
    sciagnac np SM i zglosic problem. Nawet jak nie ukaża sąsiada, to pouczą a
    to moze skloni go do wspólpracy. Czepianie sie kojca jest kiepskim pomysłem,
    bo jak ktos juz napisal, gdyby kojca nie bylo pies na calej dlugosci płotu
    mógłby stanowic zagrożenie dla dzieci, tak jest to tylko na określonym
    fragmencie, co paradoksalnie jest na plus w calej tej sytuacji. Mozesz tez
    stac sie zatroskanym przyjacielem zwierząt i uznac, ze kojec jest zly dla
    psa - bo jest w miejscu naslonecznionym, bo pies nie ma w nim wody, bo moze
    sobie poranic pysk o przerdzewiała siatkę - wtedy tez oprocz SM takim
    objawem znecania sie nad zwierzęciem mozna zainteresowac TPZ. To chyba
    wszystko co prawnie mozesz zrobic

    HaNkA