  • Data: 2005-06-30 12:43:20
    Temat: Re: kojec dla psa przy płocie
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Ch." napisał w wiadomości

    > Ale sam fakt że posiada psa - jest tym *ryzykiem* o którym tyle piszecie,
    > nie wysadzenie drzwi przez huragan.
    > Wy, zażarci oponenci właściciela psa - za chwile będziecie żadali zakazu
    > np. wypuszczenia świnki morskiej na ogródek.

    W posiadaniu psa nie ma nic złego. Gorzej gdy właściciel psa myśli że to
    cały świat musi się do niego dostosować. Masz psa, masz obowiązki.

    > ROTFL - ostatnie zdanie mnie rozłożyło.

    A co tam było śmiesznego? Uważasz że właściciel tych instalacji nie ma
    takiego obowiązku?

    > W teorii.

    Zgadzam się. Bo w praktyce wszyscy mają gdzieś swoje obowiązki i myślenie o
    zagrożeniu. Właściciele psów także mają gdzieś myślenie o zagrożeniu, to
    reszta świata musi o tym myśleć.

    > 1. co roku to są przeprowadzane badania okresowe w ściśle określonych
    > branżach i specyfikacji - zakwalifikowane do kategorii ZL1.
    > 2. w obiektach kategorii ZL2 - co roku SUGERUJE się wykonywanie badań
    > okresowych pomiarów stanu izolacji kabli i przewodów, a skuteczności
    > ochrony przeciwporażeniowej - co 5 lat.
    > Ale w sumie to są ZALECENIA a nie obowiązujące normy - nie ma
    > obowiązujących norm w naszym kraju w tej *branży*

    A różnicówki w jeszcze innym terminie. I chcesz się kłócić która rurka,
    kabelek, gaśnica czy winda w jakim terminie powinna przejść badania
    okresowe? Ważne jest że właściciel ma obowiązek dokładać wszelkich starań by
    były bezpieczne, badania i przeglądy to tylko jeden element tego starania.
    Właściciel psa również ma taki obowiązek dołożyć wszelkich starań by pies
    nie
    stwarzał zagrożenia..

    > Konia z rzędem temu kto wskaże który prywatny *właściciel domu*,
    > nieruchomości przeprowadza okresowe badania skuteczności ochrony
    > przeciwporażeniowej.
    > Ba - pójdę dalej - jesteś w stanie wskazać mi takowego "kamienicznika"?

    Czy w razie nieszczęścia tak będziesz się tłumaczył prokuratorowi. Nie robie
    przeglądów i badań bo nikt nie robi? Też go tak zapytasz? Masz obowiązek
    zapewnić sprawną i bezpieczną instalacje, badania i przeglądy to tylko
    część tego obowiązku. Nie masz przeglądów, badań, dopuszczeń, leżysz. Jako
    energetyk wiesz o tym najlepiej.

    To że jest problem ze wskazaniem wykonującego takie przeglądy, to tylko
    dlatego że w tym kraju każdy ma gdzieś przepisy i zdrowy rozsądek.
    Problem będzie wtedy gdy zdarzy się nieszczęście i zainteresuje się tym
    prokurator.
    Nie zmienia to faktu że właściciel instalacji czy psa ma obowiązek zrobić
    wszystko co tylko możliwe by nie stwarzały zagrożenia.
    Instalacja czy urządzenie ma być sprawne techniczne i mieć aktualny przegląd
    i dopuszczenie do użytkowania. Właściciel psa ma go tak trzymać by nie
    stanowił zagrożenia dla nikogo, tutaj jest realne zagrożenie i właściciel ma
    to w nosie.

    > Zapewne nie mam pojęcia o tym czym piszę - ponieważ jestem czynnym
    > elektroenergetykiem.

    w takim układzie napisz na priv i w sprawach energetyki przenieśmy się na
    inne forum

    pozdrawiam
    czubcia