  • Data: 2003-02-28 21:15:41
    Temat: Re: kasa fiskalna?
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poza zasięgiem są dlatego, że niżej podpisany posłał crosspost
    > z *.prawo, tam zajrzyj.

    OK - mamy więc podatnika, który w bieżącym roku rozpoczął DG.

    > A jak to Joanna ujęła - *jakakolwiek*
    > sprzedaż *towarów* miałaby skutkować natychmiastową kasą.
    > Po zaskoczeniu :), im więcej czasu upływa tym (znowu) mniej
    > jestem przekonany: inna rzecz, że najprościej mają ci co
    > *byli* zwolnieni (§ 3.3), czyli w 1 roku wystarczy nic nie
    > sprzedawać OF...

    Nie wiem jak to się dzieje ale konstrukcja tego rozporządzenia jest
    tak niesamowita, że za każdym razem jego lektura wywołuje u mnie
    lekki zawrót głowy połączony z chwilowym zgłupieniem :-(

    Po krótkim ochłonięciu postanowiłem zmienić podstawę prawną
    obalającą w/w twierdzenie dot. natychmiastowej kasy :-)
    par.4
    "zwalnia się równiez z ewidencjonowania:
    2) do dnia przekroczenia w roku 2003 lub 2004 kwoty obrotów w wysokości
    20Kzł z działalności określonej w art.29.1 - podatników rozpoczynających
    w danym roku podatkowym wyk. czynności, o których mowa w art.2"

    Jako że działalność z art.29.1 obejmuje również sprzedaż towarów
    więc problem z głowy (?)

    > Maddy, CEF, Karol,[...] - gdzieście, jak to jest: rzeczywiście podatnik
    > początkujący musi *przed/po* sprzedani[em/u] śrubki za grosz nabyć kasę ?
    > A podatnik który w zeszłym roku[1] *nie* sprzedawał OF - kasy
    > mieć nie musi do 40kzł dla OF ?
    > [1] - lub odpowiednio 2 lata wcześniej jeśli wtedy rozpoczął DG itd.

    O rozporządzeniu zeszłorocznym usilnie staram się już zapomnieć
    gdyż to ewenement, nawet jak na zdolności MF - IMHO Belka powinien
    do dzisiaj się wstydzić za opatrzenie tegoż swoim autografem.

    pozd.Pix