  • 1. Data: 2007-09-11 21:36:04
    Temat: kary umowne
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Pisaliście tu ostatnio o tym, że kary umowne nie mogą dotyczyć
    zobowiązań pieniężnych (tak zrozumiałem). Czy w takim razie zgodny z
    prawem i przez to obowiązujący jest dany punkt regulaminu operatora
    komórkowego?

    "W przypadku umowy na czas określony, z której zawarciem wiązało się
    przyznanie Abonentowi przez Operatora ulgi, Operator jest
    uprawniony zażądać kary umownej z tytułu rozwiązania umowy przez
    Abonenta lub przez Operatora z przyczyn leżących po stronie Abonenta
    przed upływem okresu, na który umowa została zawarta, w wysokości
    wynikającej ze szczególnych warunków oferty."

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2007-09-12 04:14:44
    Temat: Re: kary umowne
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 11 Sep
    2007 23:36:04 +0200, PlaMa zeznał(a):

> [...]
    > przed upływem okresu, na który umowa została zawarta, w wysokości
    > wynikającej ze szczególnych warunków oferty."

    tu wyzej masz odpowiedź.
    To nie jest zobowiązanie pieniężne (choć ma wartość jakąś)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 3. Data: 2007-09-12 07:00:26
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed upływem okresu, na który umowa została zawarta, w wysokości
    > wynikającej ze szczególnych warunków oferty."

    witam

    to co wskazujesz, to typowy przykład kary umownej właśnie za niewykonanie
    lub nienależyte wykonanie zobowiązania niepieniężnego - w zamian za ulgę
    (promocja na telefon, promocja na abonament) nie mozesz przez jakiś czas
    realizować swego prawa do rozwiązania umowy przed upływem okresu
    promocyjnego, inaczej mówiąc musisz korzystać z ich usług, czyli wykonywać
    zobowiązanie niepieniężne

    pzdr

  • 4. Data: 2007-09-12 13:25:25
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

> [...]
    > realizować swego prawa do rozwiązania umowy przed upływem okresu
    > promocyjnego, inaczej mówiąc musisz korzystać z ich usług, czyli wykonywać

    Acha... szkoda. Mój aktualny operator wkurza mnie niemiłosiernie :/

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-09-12 22:26:19
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

> [...]
    > pieniężnych (tak zrozumiałem). Czy w takim razie zgodny z prawem i przez
    > to obowiązujący jest dany punkt regulaminu operatora komórkowego?

    Właśnie podczepiając się pod ten wątek, to dostałem takiego maila z
    tlenofonu, bo jak zwykle zapomniałem zapłacić rachunku: "Jednocześnie
    informujemy, że w przypadku braku zapłaty w ciągu kolejnych 7 dni,
    przekażemy sprawę na drogę postępowania sądowego i windykacyjnego co
    spowoduje dodatkowe, niepotrzebne koszty, w tym zgodną z Tlenofonowym
    Cennikiem opłatę za ponaglenie w formie pisemnej (36,60 zł) i odsetki za
    zwłokę.". Zastanowił mnie kawałek o opłacie z ponaglenie. Czy jest coś
    takiego dopuszczalne? Tak z ciekawości pytam.

    Pzdr
    Wojtek