  • 1. Data: 2007-09-11 14:48:21
    Temat: mieszkanie z lokatorem na licytacji
    Od: paszo <p...@o...pl>

    Witam!

    Zamierzam kupić na licytacji w sadzie mieszkanie.
    Ale z tego co wiem jest w nim zameldowany obecny właściciel, który
    jeszcze tam mieszka.

    Czy komornik ma obowiązek sprzedać mieszkanie bez lokatora czy nie?

    Jeśli bym kupił takie mieszkanie to jakie prawne możliwości mi zostają
    żeby się pozbyć lokatora?

    Dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2007-09-11 17:08:40
    Temat: Re: mieszkanie z lokatorem na licytacji
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "paszo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy komornik ma obowiązek sprzedać mieszkanie bez lokatora czy nie?
    >
    > Jeśli bym kupił takie mieszkanie to jakie prawne możliwości mi zostają

    Można zlicytować mieszkanie nawet jeśli ktoś w nim nadal zamieszkuje. W
    razie zakupu i braku zamiaru opuszczenia Pana własności przez obecnego
    lokatora pozostaje jedynie pozew o nakazanie opróżnienia lokalu (czyli
    eksmisję). Ale to również nie jest takie oczywiste. Jeśli ten człowiek nie
    ma innego lokalu to zaczną się przeboje ze znalezieniem mu innego lokalu lub
    oczekiwanie na przyznanie mu socjalnego.
    Radzę dokładnie przemyśleć, bo pozbyć się upartego lokatora wcale nie jest
    tak łatwo.

    -----------------
    Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne

  • 3. Data: 2007-09-11 17:27:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    paszo wrote:
> [...]
    >
    > Czy komornik ma obowiązek sprzedać mieszkanie bez lokatora czy nie?
    >
    > Jeśli bym kupił takie mieszkanie to jakie prawne możliwości mi zostają

    kupujesz mieszkanie z lokatorem, ktore od tego momentu opłaty bedzie
    wnosił tobie.
    jak najbardziej masz prawo wezwać go do opuszczenia lokalu, pojsc z tym
    do sadu jak sie nie wyprowqdzil, dostac wyrok eksmisyjny i komornik w
    twoim imieniu eksmituje go do lokalu zastepczego wskazanego przez ciebie.

  • 4. Data: 2007-09-11 18:15:06
    Od: paszo <p...@o...pl>

    witek pisze:

    > kupujesz mieszkanie z lokatorem, ktore od tego momentu opłaty bedzie
    > wnosił tobie.

    A jakiej wysokości?
    Do tej pory nie mialem zadnej umowy z tym lokatorem, więc pewnie trzeba
    by taką umowe napisac.
    Czy mogę ustalić dowolnie wysoki czynsz który zmusi lokatora do
    dobrowolnego opuszczenia lokalu?

  • 5. Data: 2007-09-11 19:14:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    paszo wrote:

> [...]
    > by taką umowe napisac.
    > Czy mogę ustalić dowolnie wysoki czynsz który zmusi lokatora do

    A tego ci juz nie powiem.
    Jest to limitowane w ustawie o ochronie lokatorow, ale tam jest scisle
    kto moze, a kto nie moze podnosic czynszu i ile.

    Musiałbyś doczytać, a najlpeije uzgodnić to z prawnikiem.
    Cos mi po głowie chodzi 10% rocznie, ale lokator może to zaskarżyć i
    takie tam inne...

  • 6. Data: 2007-09-11 21:35:42
    Od: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>

    paszo pisze:
    > Czy mogę ustalić dowolnie wysoki czynsz który zmusi lokatora do
    > dobrowolnego opuszczenia lokalu?

    problem właśnie w tym, że on nie zapłaci i to go wcale nie zmusi
    do opuszczenia lokalu

    --
    Matt Z

  • 7. Data: 2007-09-12 08:39:27
    Od: truskawa <p...@v...pl>

    On 11 Wrz, 16:48, paszo <p...@o...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Zamierzam kupić na licytacji w sadzie mieszkanie.
    > Ale z tego co wiem jest w nim zameldowany obecny właściciel, który
    > jeszcze tam mieszka.

    Upss..

    > Czy komornik ma obowiązek sprzedać mieszkanie bez lokatora czy nie?

    Komornik nie ma obowiazku. Przed licytacja przeczytaj warunki
    licytacji.
    Jezeli tam wyraznie pisze, ze jest to mieszkanie z lokatorem, to po
    zakupie takiego mieszkania problem pozbycia sie lokatora spoczywa na
    Tobie.

    > Jeśli bym kupił takie mieszkanie to jakie prawne możliwości mi zostają
    > żeby się pozbyć lokatora?

    Jak to z prawem w tym kraju. Sa - na papierze, a w praktyce ciezko to
    wyglada.

    > Dzięki za pomoc.

    Truskawa