  • 11. Data: 2004-11-29 23:41:56
    Temat: Re: kara za brak oznaczenia DG
    Od: Maciek Bogdański <m...@t...beztego.pl>

    > Czy ta ustawa jest prawomocna? Czytalem gdzies, ze weszla niedawno ustawa,
    > ktora wykreslila zapis o nakazie oznaczania imejsca wykonywania dzialanosci

    Zgadza sie. W ustawie o swobodzie dzialalnosci gospodarczej, ktora
    zastapila ustawe prawo dzialalnosci gospodarczej, nie ma obowiazku
    oznaczania miejsca wykonywania dzialalnosci.

    > ale pozostal zapis o karze za brak oznaczenia (na podstawie tego drugiego
    > zostalem skazany).

    Zgadza sie, zapomniano wykreslic...

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 12. Data: 2004-11-30 01:27:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    GT! wrote:

    > W sumie to nie ja to ustalalem. Taki zapis dostalem z urzedu, w ktorym
    > zarejestrowalem dzialalnosc. Swoja droga taki zapis: "nazwa, osoba"
    > spotkalem nie raz, nawet wsrod moich klientow.

    W urzędach nie takie błędy popełniają...

    [ciach]

    > To sie da zrobic ale w tym momenci bardziej zalezy mi na tym aby umozyc mi
    > kare. Czy jest jakis paragraf, ktory mnie obroni przed kara?

    Zdaje się w wątku ktoś wspominał o nowelizacji, w której wprawdzie kara
    za niedozwolone 'niemanie' oznaczenia pozostała, ale ustawa już 'mania'
    nie nakazuje... Może w ten sposób?

  • 13. Data: 2004-11-30 07:10:19
    Od: GT! <c...@m...sig>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Zdaje się w wątku ktoś wspominał o nowelizacji, w której wprawdzie kara
    > za niedozwolone 'niemanie' oznaczenia pozostała, ale ustawa już 'mania'
    > nie nakazuje... Może w ten sposób?

    Ja o tej nowelizacji wspomnialem ale jako, ze nie uwazam sie za wiarygodne
    zrodlo w tej dziedzinie to mialem nadzieje, na jakies potwierdzenie z
    Waszej strony :)

    --
    pozdrawiam, GT!
    troojka at aster dot pl

  • 14. Data: 2004-11-30 07:27:17
    Od: GT! <c...@m...sig>

    Maciek Bogdański wrote:

    > Zgadza sie. W ustawie o swobodzie dzialalnosci gospodarczej, ktora
    > zastapila ustawe prawo dzialalnosci gospodarczej, nie ma obowiazku
    > oznaczania miejsca wykonywania dzialalnosci.

    Czyli zgodnie z Art. 2 par. 2 kw: "Jeżeli według nowej ustawy czyn objęty
    orzeczeniem nie jest już zabroniony pod groźbą kary, ukaranie uważa się za
    niebyłe." i z artykulem wykreslajacym obowiazek oznaczania mam podstawy do
    odwolywania sie?
    Czy moze ktos mi podac w ktorej nowelizaji jest zapis o wykresleniu
    obowiazku?

    > Zgadza sie, zapomniano wykreslic...

    Wedlug artykulu jaki czytalem nie zapomniano bo w tej samej ustawie go
    nawet nowelizowano. Ale mozliwe, ze cos zle przeczytalem. Nie moge znalezc
    teraz tego artykulu wiec nie mam sie na co powolac.

  • 15. Data: 2004-11-30 07:44:32
    Od: Maciek Bogdański <m...@t...beztego.pl>

    > Wedlug artykulu jaki czytalem nie zapomniano bo w tej samej ustawie go
    > nawet nowelizowano. Ale mozliwe, ze cos zle przeczytalem. Nie moge znalezc
    > teraz tego artykulu wiec nie mam sie na co powolac.

    Masz racje.
    Czytales zapewne ten artykul, a jesli nie, to polecam.
    http://www.klub-odgik.org.pl/biuletyn/set2004/donied
    .htm

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 16. Data: 2004-11-30 11:27:40
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    GT! pisze:

    > "Poczuenie:
    > 1. 0d wyroku obwinionemu i oskarzycielowi publicznemu przysluguje
    > psrzeciw do Sadu, ktory wydal wyrok nakazowy. Sprzeciw wnosi sie na pismie
    > zawitym (nieprzekraczalnym) terminie 7 dni od doreczenia odpisu
    > nakazowego;"
    >
    > Z tego rozumiem, ze mam 7 dni od daty doreczenia. List polecnoy przyszedl
    > do mnie 24 listopada ale mnie wtedy w domu nie bylo. Odebralem go z poczty
    > 26 listopada i z tego co sie orientuje ta druga date sie traktuje jako
    > termin doreczenia.

    I dlatego nie mozesz przegapic owego zawitego terminu 7 dni,
    bo jego "nieprzekraczalnosc" poelga na NIEMOZLIWOSCI "przywrocenia".

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-11-30 11:52:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > I dlatego nie mozesz przegapic owego zawitego terminu 7 dni,
    > bo jego "nieprzekraczalnosc" poelga na NIEMOZLIWOSCI "przywrocenia".

    W kwestii formalnej, to teoretycznie przywrócenie jest możliwe, choć w
    praktyce tak trudne, ze faktycznie może sie okazać niemożliwe.

  • 18. Data: 2004-11-30 16:04:45
    Od: GT! <c...@m...sig>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Zdaje się w wątku ktoś wspominał o nowelizacji, w której wprawdzie kara
    > za niedozwolone 'niemanie' oznaczenia pozostała, ale ustawa już 'mania'
    > nie nakazuje... Może w ten sposób?

    To mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie:
    Czy jesli sie odwolam i uda mi sie przekonac sad o zaniechanie kary to czy
    nadal bede musial zaplacic koszty sadowe czy koszty tez zostana cofniete i
    nie zostana nalozone nowe?
    oraz
    Czy jesli sie odwolam i nie uda mi sie przekonac sad o zaniechanie kary to
    czy dojda dodatkowe koszty zwiazane z rozprawa?

    Kwota 180 zl nie jest strasznie duza choc dla mnie dosc dotkliwa. Jesli nie
    mam szans na umozenie tej kary to wolabym nie powiekszac tych kosztow.

  • 19. Data: 2004-11-30 16:15:25
    Od: GT! <c...@m...sig>

    Maciek Bogdański wrote:

    > Czytales zapewne ten artykul, a jesli nie, to polecam.
    > http://www.klub-odgik.org.pl/biuletyn/set2004/donied
    .htm

    Dokladnie ten artykul czytalem. Jednak ten artykul nie rozwial moich
    watpliowsci: "Jest raczej mało prawdopodobne, by obowiązek ten - jeśli w
    ogóle można o nim jeszcze mówić - był nazbyt rygorystycznie przestrzegany".
    Widac autor tego artykulu nie zna poczucia humoru US i sadu grodzkiego. Mam
    nadzieje, ze dzieki mnie panstwo sie wzbogaci bo jedyna nauczke jaka z tego
    moge wyciagnac to upierdliwosc niektorych urzednikow panstwowych oraz
    niechec do nich.