    From: "Dodo" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kapital zakladowy w Sp. z o.o.
    Date: Fri, 27 Jun 2003 23:06:39 +0200

    Użytkownik "Mikolaj" napisał:

    > Czy kap. zakladowy (zalozmy ze tylko pieniezny, nie aporty etc) musi byc
    na
    > dzien rejestracji wplacony na konto? Slyszalem raz ze morze byc
    uzupelniony
    > do jakiekogs okreslonego czasu, czy to prawda?

    Jak wynika z ksh (art. 167 par. 1 pkt.2), kapitał założycielski spółki z
    o.o. niezależnie od tego czy jest wnoszony wyłącznie w formie pieniężnej czy
    także rzeczowej musi być w pełni zgromadzony przed zgłoszeniem spółki do
    rejestru. Problem jednak w tym, że nie ma fizycznej możliwości wpłacenia go
    na konto przed zarejestrowaniem spółki w KRS-ie, z tej prostej przyczyny że
    żaden bank nie założy rachunku spółki bez odpisu z KRS-u, nr regon oraz NIP
    (których nie załatwisz bez odpisu z KRS-u) + pieczątki (zgodnej z regonem).
    Jedynym rozwiązaniem, które przychodzi mi do głowy jest wpłacenie kapitału w
    postaci gotówki do kasy spółki i wydanie udziałowcom potwierdzenia KP, które
    jednocześnie będzie stanowiło dla członków zarządu podstawę do złożenia
    wymaganego oświadczenia.
    pozdrawiam
    Dodo