  • Data: 2003-06-29 11:57:55
    Temat: Re: kapital zakladowy w Sp. z o.o.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Dodo napisał:

    > Hmmm, naprawdę dziwne ...
    > Ja z kolei próbowałam dla dwóch spółek w okresie kwiecień - sierpień 2002r.
    > i procedura wyglądała tak jak opisałam. Zresztą na logikę biorąc sprawę - w
    > przypadku spólki z o.o. wpis do rejestru ma charakter konstytutywny, a więc
    > staje się osobą prawną z chwilą jej zarejestrowania przez sąd. Zresztą
    > zerknij na http://www.stat.gov.pl/urzedy/krak/organ_re.htm - nr regon
    > otrzymasz po przedłożeniu odpisu z krs-u. To samo jest z NIP-em.

    Hmm... dziwnie, coraz dziwniej.
    Sa takie rejony polski gdzie obowiązuje zupełne inne prawo niz to w
    ustawach.
    W lipcu 2002 zakladałam spółke z o.o., dostała ona nip i regon jako
    spółka w organizacji. Konto założono bez problemu. Konto i regon były
    już po 4 dniach - tyle trzeba nam było na wypełnienie i złożenie
    wniosku do KRS, bo potem z tym potwierdzonym wnioskiem prawie wszystko
    sie załatwia w jeden dzień.
    Po 2 tygodniach od podpisania umowy spółka w organizacji działała pełną
    parą (w cześniej na pół gwizdka bo uzywała Regonu zamiast NIPu a
    kontrahenci podchodzą do tego nieufnie). Nikt nie robił problemów, w US
    nawet pan z okienka NIPu (swoja drogą czlowiek o nadludzkiej
    cierpliwości ;-) )poprowadził mnie za rączke co jak wypełnić i gdzie złożyć.
    Po otrzymaniu wypisu z KRS złozyłam tylko NIP aktualizujący i po sprawie.

    To że spółka z o.o otrzymuje osobowośc prawna dopiero w momencie wpisu
    do rejestru nie wpływa na fakt że przedsiębiorcą jest od momentu
    podpisania umowy spółki - jest tylko "innym podmiotem nie posiadającym
    osobowości prawnej".

    > Poza tym pamiętam jak nasz prawnik stawał na rzęsach aby dostać
    > postanowienie o wpisie spólki do krs, bo bez tego ani rusz z pozostałymi
    > sprawami :)).

    Pytanie - prawnik do kitu czy jednak nie wszędzie w Polsce obowiązuje to
    samo prawo?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk