  • 1. Data: 2003-06-27 14:47:02
    Temat: kapital zakladowy w Sp. z o.o.
    Od: "Mikolaj" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Czy kap. zakladowy (zalozmy ze tylko pieniezny, nie aporty etc) musi byc na
    dzien rejestracji wplacony na konto? Slyszalem raz ze morze byc uzupelniony
    do jakiekogs okreslonego czasu, czy to prawda?

    Pozdrawiam,

    Mikolaj

  • 2. Data: 2003-06-27 14:58:59
    Temat: Re: kapital zakladowy w Sp. z o.o.
    Od: "Mikolaj Zawicki" <z...@N...gazeta.pl>

    > dzien rejestracji wplacony na konto? Slyszalem raz ze morze byc uzupelniony
    ^^^^^
    :))) to naprawde dlugi dzien dla mnie a wiec prosze mi ten blad
    wybaczyc!

  • 3. Data: 2003-06-27 15:03:53
    Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl>

    w sp zoo musi byc pokryty caly kapital zakladowy przed rejestracja.

  • 4. Data: 2003-06-27 21:06:39
    Od: "Dodo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Mikolaj" napisał:

> [...]
    uzupelniony
    > do jakiekogs okreslonego czasu, czy to prawda?

    Jak wynika z ksh (art. 167 par. 1 pkt.2), kapitał założycielski spółki z
    o.o. niezależnie od tego czy jest wnoszony wyłącznie w formie pieniężnej czy
    także rzeczowej musi być w pełni zgromadzony przed zgłoszeniem spółki do
    rejestru. Problem jednak w tym, że nie ma fizycznej możliwości wpłacenia go
    na konto przed zarejestrowaniem spółki w KRS-ie, z tej prostej przyczyny że
    żaden bank nie założy rachunku spółki bez odpisu z KRS-u, nr regon oraz NIP
    (których nie załatwisz bez odpisu z KRS-u) + pieczątki (zgodnej z regonem).
    Jedynym rozwiązaniem, które przychodzi mi do głowy jest wpłacenie kapitału w
    postaci gotówki do kasy spółki i wydanie udziałowcom potwierdzenia KP, które
    jednocześnie będzie stanowiło dla członków zarządu podstawę do złożenia
    wymaganego oświadczenia.
    pozdrawiam
    Dodo

  • 5. Data: 2003-06-27 21:20:50
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dodo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    NIP
    > (których nie załatwisz bez odpisu z KRS-u) + pieczątki (zgodnej z

    Zapomniales o "spółce w organizacji".
    AFAIR konto zaklada sie na podstawie umowy spolki (aktu notarialnego),
    ewentualnie bank poprosi o kopie zlozonego wniosku do KRS.

    Karol

  • 6. Data: 2003-06-27 21:50:45
    Od: "Dodo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" napisał .

> [...]
    > AFAIR konto zaklada sie na podstawie umowy spolki (aktu notarialnego),
    > ewentualnie bank poprosi o kopie zlozonego wniosku do KRS.

    Nie zapomniałam :) -miałam nawet dodać "spółki w organizacji" ale ominęłam.
    Czy próbowałeś kiedyś założyć rachunek dla spółki w organizacji ? Ja tak -
    bez skutku. Ale może nie miałam szczęścia, chociaż kiedyś czytalam
    wewnętrzny regulamin banku dot. zakładania rachunków dla przedsiębiorstw i
    słowem tam nie bylo wspomniane o spólce w organizacji - stad moje założenia
    Dodo

  • 7. Data: 2003-06-27 22:00:11
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" napisał .

    > Nie zapomniałam :) -miałam nawet dodać "spółki w organizacji" ale
    ominęłam.
    > Czy próbowałeś kiedyś założyć rachunek dla spółki w organizacji ?

    Bez zadnych problemow, wrzesien 2001. NIP, Regon tez dostalem. Po otrzymaniu
    wyciagu z KRS zrobilismy tylko aktualizacje danych w urzedach.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-06-27 23:42:10
    Od: "Dodo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" napisał w wiadomości ...

    > Bez zadnych problemow, wrzesien 2001. NIP, Regon tez dostalem. Po
    otrzymaniu
    > wyciagu z KRS zrobilismy tylko aktualizacje danych w urzedach.

    Hmmm, naprawdę dziwne ...
    Ja z kolei próbowałam dla dwóch spółek w okresie kwiecień - sierpień 2002r.
    i procedura wyglądała tak jak opisałam. Zresztą na logikę biorąc sprawę - w
    przypadku spólki z o.o. wpis do rejestru ma charakter konstytutywny, a więc
    staje się osobą prawną z chwilą jej zarejestrowania przez sąd. Zresztą
    zerknij na http://www.stat.gov.pl/urzedy/krak/organ_re.htm - nr regon
    otrzymasz po przedłożeniu odpisu z krs-u. To samo jest z NIP-em.
    Poza tym pamiętam jak nasz prawnik stawał na rzęsach aby dostać
    postanowienie o wpisie spólki do krs, bo bez tego ani rusz z pozostałymi
    sprawami :)).
    Niemniej nie upieram się że Twoja wersja jest niemożliwa w realizacji ;)
    pozdr.
    Dodo

  • 9. Data: 2003-06-28 06:50:44
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > sprawami :)).
    > Niemniej nie upieram się że Twoja wersja jest niemożliwa w realizacji ;)

    Mnie w 1998 roku ówczesny Bank Austria Creditanstalt (czy tak jakoś) załozył po
    wyjściu od
    notariusza tymczasowe, nieoprocentowane konto, które posłuzyło do wpływu udziałów. Z
    chwilą
    rejestracji stało sie normalnym kontem spółki.

    mer

  • 10. Data: 2003-06-28 08:41:34
    Od: "bURCIOCZEK" <z...@p...onet.pl>

> [...]

    > sprawami :)).
    > Niemniej nie upieram się że Twoja wersja jest niemożliwa w realizacji ;)

    to - za przeproszeniem - dupa nie prawnik. Naprawde NIP i REGON dostaje sie
    w oparciu o umowe spolki/akt zalozycielski

    Banki rowniez nie robia problemow dla takich spolek; malo tego - spolka w
    organizacji coraz czesciej pojawia sie w obrocie.

    Problem jest jednak bardziej teoretyczny niz praktyczny bo podstawa wpisu
    spolki i kwestii wkladow jest oswiadczenie czlonkow zarzadu o wniesieniu
    wkladow na pokrycie kapitalu (pienieznych lub aportow).

    pozdr.
    Michal Zientek