  • Data: 2003-06-28 08:41:34
    Temat: Re: kapital zakladowy w Sp. z o.o.
    Od: "bURCIOCZEK" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dodo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, naprawdę dziwne ...
    > Ja z kolei próbowałam dla dwóch spółek w okresie kwiecień - sierpień
    2002r.
    > i procedura wyglądała tak jak opisałam. Zresztą na logikę biorąc sprawę -
    > przypadku spólki z o.o. wpis do rejestru ma charakter konstytutywny, a
    więc
    > staje się osobą prawną z chwilą jej zarejestrowania przez sąd. Zresztą
    > zerknij na http://www.stat.gov.pl/urzedy/krak/organ_re.htm - nr regon
    > otrzymasz po przedłożeniu odpisu z krs-u. To samo jest z NIP-em.
> [...]

    to - za przeproszeniem - dupa nie prawnik. Naprawde NIP i REGON dostaje sie
    w oparciu o umowe spolki/akt zalozycielski

    Banki rowniez nie robia problemow dla takich spolek; malo tego - spolka w
    organizacji coraz czesciej pojawia sie w obrocie.

    Problem jest jednak bardziej teoretyczny niz praktyczny bo podstawa wpisu
    spolki i kwestii wkladow jest oswiadczenie czlonkow zarzadu o wniesieniu
    wkladow na pokrycie kapitalu (pienieznych lub aportow).

    pozdr.
    Michal Zientek