  • 11. Data: 2003-09-23 20:11:55
    Temat: Re: kanary kontra moja babcia:)
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jak powiadomisz prokuraturę, to nie zapłacisz za grafologa.

    To jeszcze pytanie czy prokuratura zechce przeprowadzic dowod w postaci
    ekspertyzy grafologicznej charakteru pisma - moga np. stwierdzic ze niewarto
    i juz....
    De facto uwazam, ze w tej konkretnej sprawie powinien wystarczyc papierek o
    zgloszeniu zaginiecia takiego i takiego dokumentu w dniu takim a takim, oraz
    ewentualnie pomocniczo paszport potwierdzajacy pobyt za granica w chwili
    nalozenia oplaty dodatkowej. Analiza charakteru pisma jest tu chyba swego
    rodzaju ostatecznoscia, gdyby pozostale dowody nie wystarczyly.

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2003-09-23 21:06:35
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...
    > Piszesz, ze byles w tym czasie w stanach. to powinno byc przeciez
    odnotowane
    > w paszporcie...

    Jeśli jechał przez Meksyk i miał przeprawę przez rzekę to niekoniecznie :)

  • 13. Data: 2003-09-23 21:08:31
    Od: "Daniel" <m...@N...gazeta.pl>

    interia <b...@i...pl> napisał(a):

    > Witam szanownych grupowiczów.
    > Mam problem z SKM Gdynia i sądem.
    > Mam 20 lat , zgubilem moja legitymacje szkolna w 2000 roku. Był na niej
    > adres mojej babci - tam wtedy bylem zameldowany. W grudniu 2000
    > przeprowadzilem sie do nowego domu -wymeldowalem sie od babci zameldowalem z
    > rodzicami.W 2002 wyjechalem na rok do Stanów . Pare miesiecy po moim
    > powrocie babcia
    > dostala pismo z SKM,które mowilo o tym iz zostaje ukarany kwota w
    > wysokosci - ok70 zl za jazde bez biletu na trasie gdansk -gdynia.

    A w kodeksie cywilnym w art. 778(jak dobrze pamietam) jest napisane ze kara
    ulega przedawnieniu po roku od daty przejazdu na gape !! ja tam w prawie
    niebardzo ale akurat to wyczytalem kiedys i zapamietalem wiec moze powinienes
    zglosic do sadu o przedawnienie.

  • 14. Data: 2003-09-23 21:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | To jeszcze pytanie czy prokuratura zechce przeprowadzic dowod w postaci
    | ekspertyzy grafologicznej charakteru pisma - moga np. stwierdzic ze
    niewarto
    | i juz....

    Nie może, bo sama by popełniła przestępstwo.

  • 15. Data: 2003-09-23 21:34:08
    Od: "interia" <b...@i...pl>

> [...]
    > ulega przedawnieniu po roku od daty przejazdu na gape !! ja tam w prawie
    > niebardzo ale akurat to wyczytalem kiedys i zapamietalem wiec moze

    dzieki znalazlem oto on:"Art. 778. Roszczenia z umowy przewozu osób
    przedawniają się z upływem roku od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz
    nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany."
    to juz pare lat minelo od pierwszego upomnienia - wiec chyba jestem
    uratowany - ale czy w tym przypadku powiniennemzglosic do sadu o
    przedawnienie? nie polapia sie sami ?:)pozdr.

  • 16. Data: 2003-09-23 21:57:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, interia wrote:
    [...]
    >+ - ale czy w tym przypadku powiniennemzglosic do sadu o
    >+ przedawnienie? nie polapia sie sami ?:)

    Nie mają obowiązku :)
    Dopiero jak powiesz że skorzystasz (z przedawnienia) to
    ono działa !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-09-24 06:25:13
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Je?li jechał przez Meksyk i miał przeprawę przez rzekę to niekoniecznie :)

    Co za roznica, wyjazd z Polski jest odnotowany.

  • 18. Data: 2003-09-24 06:29:23
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > uratowany - ale czy w tym przypadku powiniennemzglosic do sadu o
    > przedawnienie? nie polapia sie sami ?:)pozdr.

    Ale to oznacza, ze firma od momentu zlapania delikwenta bez biletu ma
    rok na wyslanie wezwania do zaplaty !

    A poza tym TO PRZYZNANIE SIE DO NIE SWOJEJ WINY !

  • 19. Data: 2003-09-24 09:35:35
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > ulega przedawnieniu po roku od daty przejazdu na gape !! ja tam w prawie
    > niebardzo ale akurat to wyczytalem kiedys i zapamietalem wiec moze

    Ale w chwili skierowania pozwu do sądu okres przedawnienia wydluza sie. O
    ile pamietam do 10 lat.

    pdr
    Olo

  • 20. Data: 2003-09-24 11:27:18
    Od: "Daniel" <m...@N...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > kara
    > powinienes
    >
    > Ale w chwili skierowania pozwu do sądu okres przedawnienia wydluza sie. O
    > ile pamietam do 10 lat.

    no tak ale skoro pierwsze wezwanie przychodzi po ponad roku, w dodatku listem
    zwyklym a nie poleconym to chyba najpierw sie przedawnilo i w zasadzie sad
    powinien wziac to pod uwage. Mnie sie wydaje ze trzeba wziac kwitek i napisac
    odwolanie.