  • 11. Data: 2003-12-16 13:41:35
    Temat: Re: jakim prawem - kontrole legalnosci oprogramowania
    Od: Arek <a...@e...net>

    w...@p...onet.pl rzecze:
    > moze i moze, ale w jakich przypadkach? sugerujesz, ze kazdy policjant
    > posiadajacy legitymacje moze sobie wchodzic do mojego domu kiedy tylko
    > ma na to ochote?

    Jeśli tylko potrafi wymyślić do tego jakiś powód to tak.
    Żyjemy w państwie policyjnym z wszelkimi tego konsekwencjami.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 12. Data: 2003-12-16 13:56:14
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > w...@p...onet.pl rzecze:
    >
    > Jeśli tylko potrafi wymyślić do tego jakiś powód to tak.
    > Żyjemy w państwie policyjnym z wszelkimi tego konsekwencjami.

    Glupoty gadasz.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 13. Data: 2003-12-16 15:08:18
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Lesio5 wrote:

    > Glupoty gadasz.

    Sprostuję nie każdy policjant, ale każdy policjant na polecenie jeśli
    dobrze pamiętam szefa komisariatu.
    Zazwyczaj się z Arkiem nie zgadzam, ale w sprawie nadmiaru uprawnień
    policji ma rację. W USA taki tryb przeprowadzania rewizji skutkowałby
    tym, że znalezione dowody winy nie zostałyby uznane przez żaden sąd.
    Podobnie zresztą jest z uprawnieniami do legitymowania obywateli bez
    przyczyny, zaglądania do bagażnika samochodu itp.

  • 14. Data: 2003-12-16 16:32:35
    Od: "lano" <l...@g...pl>

    > chcialbym w tym miejscu zapytac, na podstawie jakiej ustawy lub jakich
    innych
    > przepisow (konkrety pls)organy wykonawcze w tym kraju maja tego typu
    > uprawnienia ?

    kkp i ustawa o policji - wystarczy ?

  • 15. Data: 2003-12-16 17:07:23
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Conik wyskrobał(a):
    > Wiele sie ostatnio slyszy na temat "najsc" policji na prywatne osoby i
    > firmy w celu kontroli legalnosci oprogramowania. Pomijajac fakt jaki jest
    > stan faktyczny i czy rzeczywiscie takie naloty maja miejsce chcialbym
    > zapytac czy i kto ma prawo wejsc do mojego domu/firmy na podstawie
    > jakiego dokumentu aby skontrolowac posiadane oprogramowanie?

    Wejść ma prawo policja (ABW, Straż Graniczna i jeszcze kilka innych organów)
    z (obojętnie):
    1) nakazem prokuratora
    2) postanowieniem sądu
    3) nakazem kierownika jednostki (komendanta policji)
    4) "blachą"

    Jako lekturę uzupełniającą polecam kpk art. 220, szczególnie ze zmianami z
    lipca 2003 r.

    --
    Bartek Gliniecki
    [ email: jak potrzebujesz, to spytaj .::::::::::::::. GG: 3967232 ]

  • 16. Data: 2003-12-16 17:14:53
    Od: kyniu <k...@p...pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

    > Sprostuję nie każdy policjant, ale każdy policjant na polecenie jeśli
    > dobrze pamiętam szefa komisariatu.

    Dobrze a co z prawem do zachowania prywatnosci czy jakos tak?
    Co sie stanie jezeli przyjdzie policjant z legitymacja w garsci i tak
    jak mowisz polecenie szefa komisariatu i zarzada wpuszenia do mojego
    lokalu a ja tak poprostu powiem mu ze wpusze go dopiero jak bedzie mial
    nakaz prokuratora w reku i zamkne mu drzwi przed nosem?

  • 17. Data: 2003-12-16 17:28:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    kyniu rzecze:
    > Dobrze a co z prawem do zachowania prywatnosci czy jakos tak?

    Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!!!
    Za dużo się naoglądaleś anglosaskich filmów.
    Tu jest panie szanowny Polska, czyli kraj od wieków policyjny.

> [...]
    > lokalu a ja tak poprostu powiem mu ze wpusze go dopiero jak bedzie mial
    > nakaz prokuratora w reku i zamkne mu drzwi przed nosem?

    Wylądujesz w areszcie. Trzy miechy sobie odpoczniesz, darmowy wikt i opierunek.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 18. Data: 2003-12-16 17:42:46
    Od: kyniu <k...@p...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Tu jest panie szanowny Polska, czyli kraj od wieków policyjny.

    Jaki z teo wniosek nie otwierac drzwi :)

    > Wylądujesz w areszcie. Trzy miechy sobie odpoczniesz, darmowy wikt i
    > opierunek.

    Nie tak do konca darmowy podatnicy za to placa :)

    > pozdrawiam
    > Arek

    pozdr.
    kyniu

  • 19. Data: 2003-12-16 19:05:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Conik" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma czegoś takiego jak kontrole legalności oprogramowania prowadzone
    przez Policję. Policja wykonuje czynności procesowe. Tak więc może dokonać
    przeszukania w związku z uzasadnionym podejrzeniem popełnienie
    przestępstwa. Przeszukanie może zostać wykonane na podstawie postanowienia
    prokuratora lub sądu (z postanowieniem sądu, to w praktyce ciężko jest się
    spotkać, chyba że nieletni sprawca), na podstawie nakazu kierownika
    jednostki lub na podstawie legitymacji służbowej. W dwóch ostatnich
    wypadkach wymagane jest zatwierdzenie tej czynności przez prokuratora lub
    sąd. W wypadku niezatwierdzenia czynności wszczyna się postępowanie
    wyjaśniające mające na celu ustalenie, czy policjant zawinił, czy nie. I
    może on ponieść konsekwencje służbowe - w skrajnym wypadku wydalenie ze
    służby.

    Tak więc zasadniczo każdy policjant może sobie wejść do Ciebie, tylko
    później musi to umieć uzasadnić. Po bliższe szczegóły odsyłam do kodeksu
    postępowania karnego (głównie art. 217-236 kpk). Wszystkie inne ustawy z
    reguły odwołują się do tych unormowań.

  • 20. Data: 2003-12-16 23:11:05
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Conik" napisał

    > Witam,
    > Wiele sie ostatnio slyszy na temat "najsc" policji na prywatne osoby i
    firmy w
    > celu kontroli legalnosci oprogramowania.

    tak przygladam sie dyskusji i zastanawiam sie nad jeszcze jednym aspektem .
    przypuscmy ze policja wkracza do firmy/mieszkania, czy sprawdza na miejscu
    kazdy program ? czy po prostu zabiera komputer..

    * jesli sprawdza na miejscu to posiadacz komputera musi udowodnic ze dany
    program aplikacje ma legalna czy to policjant ma udowodnic ze nie jest to
    produkt legalny?
    * jesli chce zabrac ze soba to czy zabiera jednostke centralna (co
    paralizuje firme) czy zabiera np dysk twardy?
    * czy jesli zabiera dysk twardy lub caly komputer czy dostajemy pokwitowanie
    z zawartosci HDD...?

    w zasadzie ciekawi mnie ten ostatni przypadek bo wyobrazmy sobie ze
    policjant zabiera ze soba sprzet.. nic nie znajduje (firma ma wszystko ok) i
    zeby byc krytym dogrywa troszke nielegalnego oprogramowania .. jak to jest w
    praktyce bo jak dla mnie jest tu pole do dosc powaznych naduzyc..

    pozdrawiam