  • 1. Data: 2009-08-26 07:17:00
    Temat: jak sie zabezpieczyć
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Jest sobie byłe małżeństwo (rozpad z jego winy - alkohol i ciągłe kłutnie).
    Ona chce się wyprowadzić (nadal mieszkają we wspólnym mieszkaniu). On nie
    zgadza się na sprzedaż mieszkania i podział środków. Nie płaci za czynsz,
    choć ustnie dogadali sie, że będą płacić po połowie. Ona chce kupic inne
    mieskanko i tam się wyprowadzic i mieć spokój. Boi sie tylko, że on zadłuży
    ich wspólne mieszkanie i jeśli znajdzie sie kupiec a on zdecyduje sie w
    końcu je sprzedać to zadłużenie sięgnie wartości mieszkania. lub je
    przekroczy i wówczas ona też będzie musiała spłącić zadłużenie.
    W związku z tym ma prośbe o poradę jak sie z tego wyplątać. Ja poroponuej
    jej sprzedaż swojego udziału w tym mieszkaniu i nieruchomości, na której ten
    budynek stoi. Ale to cięzka sprawa i znaleść kupca na mieszkanie z lokatorem
    to juz gorzej.
    Pozdrawiam i prosze o poradę

  • 2. Data: 2009-08-26 08:40:52
    Temat: Re: jak sie zabezpieczyć
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mz wrote:
> [...]
    > budynek stoi. Ale to cięzka sprawa i znaleść kupca na mieszkanie z lokatorem

    A połowa środków wystarczy na zakup innego mieszkania?
    Można sądownie wymusić sprzedaż mieszkania i podział, ale sąd zapewne
    się nie zgodzi jeśli jemu z tego zostanie tyle, że nic za to nie kupi.

    Inne rozwiązanie to płacić ze swojego czynsz, a od niego ściągać go
    "siłowo". Może sam się zdecyduje na sprzedaż.

    Pogdajcie z dobrym prawnikiem

  • 3. Data: 2009-08-26 11:58:41
    Od: "mz" <l...@w...pl>

> [...]
    >

    > Inne rozwiązanie to płacić ze swojego czynsz, a od niego ściągać go
    > "siłowo". Może sam się zdecyduje na sprzedaż.

    Jest to spore mieszkanie 2 pokojowe w centrum miasta. Po jego sprzedaniu
    powinno starczyć na zakup innego mieszkania. Siłowe rozwiazanie nie wchodzi
    w gre.
    Powiedz jak sądownie możńa sprzedać mieszkanie ? Sąd nakarze mu sprzedać ?

  • 4. Data: 2009-08-26 15:19:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mz wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Jest to spore mieszkanie 2 pokojowe w centrum miasta. Po jego sprzedaniu
    > powinno starczyae na zakup innego mieszkania. Si?owe rozwiazanie nie wchodzi
    > w gre.
    > Powiedz jak s?downie mo?na sprzedaae mieszkanie ? S?d nakarze mu sprzedaae ?

    Tak, sąd może nakazać sprzedaż lub spłacenie drugiej strony jeśli nie
    potraficie się dogadać co do podziału.
    Gadaj z prawnikiem.

  • 5. Data: 2009-08-27 05:05:19
    Temat: Re: jak sie zabezpieczyÄ?
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Dlaczego zakładasz, że chodzi o mnie. Nie nie chodzi o mnie. A z prawnikiem
    gadać mogę i owszem ale liczyłem, że tutaj otrzymam jakąs konkretniejszą
    pomoc.

  • 6. Data: 2009-08-29 14:10:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Aug 2009, mz wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    [...]
    [...]
    > Siłowe rozwiazanie nie wchodzi w gre.

    Ja to rozumiałem tak: "za pomocą komornika".
    Nie żeby samemu brać ekipę "z szerokimi plecami"!
    Idzie o to, że jak współwłaściciel coś spłaci, co powinni częściowo
    spłacać wszyscy współwłaściciele, to *on* może egzekwować zapłatę
    (przez sąd i komornika), nie czekając aż wierzyciele się *kiedyś*
    obudzą i zaczną ściągać z odsetkami.

    pzdr, Gotfryd