  • 1. Data: 2005-03-17 09:22:08
    Temat: jak nie dać się oszukać
    Od: "Niunius" <w...@-...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze
    Znalazłam ofertę, która mnie bardzo zainteresowała. Jest to wybudowanie 19
    domków jednorodzinnych z własnymi działkami. Firma wykupła teren, podzieliła
    i ogrodziła na działki, i teraz szuka chętnych którzy by zainwestowali w
    swój dom. Do wyboru są 2 typy domków. Inwestor wszystkie formalności
    związane z uzyskaniem pozwolenia załatwa za mnie. No i teraz zastanawiam się
    czy to wszystko tak pięknie wygląda czy mogą pojawić się jakieś chaczyki.
    Inwestor na poczet budowy pobiera 1% wartości domku, reszta czyli całość za
    dom pobiera w dniu oddania domku do użytku. Proszę o radę na szczególnie
    muszę zwrócić uwagę w rozmowie, jakie pytania zadać by upewnić się że ta
    inwestycja będzie dla mnie korzystna. Po prostu jak nie dać się oszukać.
    Pozdrawiam
    P.S oczywiście na wszystkie wasze pytania postaram się odpowiedzieć.

    Anna

  • 2. Data: 2005-03-17 11:49:49
    Temat: Re: jak nie dać się oszukać
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    Niunius wrote:

    > Szanowni Grupowicze
    > Znalazłam ofertę, która mnie bardzo zainteresowała.
    <ciach>
    > Po prostu
    > jak nie dać się oszukać. Pozdrawiam P.S oczywiście na wszystkie
    > wasze pytania postaram się odpowiedzieć.

    poprostu wzor umowy przed podpisaniem skonsultowac z obeznanym w
    temacie prawnikiem.
    no i sprobowac dowiedziec sie czegos o wiarygodnosci firmy

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 3. Data: 2005-03-17 12:45:11
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@c...pl> napisał w wiadomości

    > no i sprobowac dowiedziec sie czegos o wiarygodnosci firmy

    A najlepiej po prostu podziękować grzecznie za ofertę i kazac sie
    przypomnieć jak już będą domki stały.

    vertret

  • 4. Data: 2005-03-18 20:34:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Niunius" <w...@-...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d1bigf$qdv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Przede wszystkim zwrócić uwagę na trzy kwestie:

    1) zabezpieczenie owego 1% wpłaty - bo przy domku, to może być sporo - np.
    poprzez zastaw na tej Twojej przyszłej działce;

    2) stałość ceny - żeby nie było tam jakiś klauzul pozwalających później
    podnieść tę cenę, a jeśli są, to rozważyć wszystkie możliwe zmiany;

    3) zakres rzeczowy, czyli czy dom będzie na własność, czy z gruntem,jaki to
    będzie dom i w co wyposażony za podaną cenę.

    Sam fakt, ze firma chciała by jednak zaliczkę nie wydaje mi się rażący,
    bowiem jak goście inwestują taką kasę w budowę, to chciała by mięć pewność,
    ze ktoś to kupi. 1% wydaje mi się rozsądny w tym wypadku.