  • 11. Data: 2005-05-12 21:51:11
    Temat: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d60i65$8pe$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Cóz za godne podziwu zaufanie do kumpla... Nie boisz się, że za pierwszy
    > miesiąc dostaniesz dobrze i na czas, za drugi - dobrze ale z lekkim
    > poślizgiem, a potem będzie juz tylko gorzej ?

    Nie boje sie. Prosze o odpowidz na postawione pytanie.

  • 12. Data: 2005-05-12 21:58:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pifpaf wrote:

    > Chodzi o to ,ze pracy bedzie b. malo, a czasem wcale. Che pracowac legalnie
    > i on tez chce,ale jesli moje miesieczne wynagrodznie bedzie w granicach 100
    > zl to nie za badzo sie oplaca placic dodatkowo na ZUS 150 zł miesiecznie.
    >
    > Pracujac nie moge byc za friko ubezpieczany jako bezrobotny przez urzad
    > pracy.
    >
    > Dlatego pytalem: Co zrobic ,aby byc ubezpieczonym i nie placic co miesiac
    > 150 zl ZUSu ?

    Jeżeli będzie to umowa zlecenie, to ZUS płacony jest proporcjonalnie do
    wysokości kowty, więc od 100 zł zapłaci niewiele zusu, przy 1000 zł
    będzie 10 razy więcej, więc o to się nie martw.
    150 zł, albo i więcej to byś płacił, gsybyś załozył działalnośc
    gospodarczą, bo tam są pewne minima, poniżej których bez kombinowania
    ciężko zejść, a te 150 jak mówisz to już raczej z kobinowaniem.
    Więc podpisuj zwykłą umowę zlecenie, a ponieważ zapewne nigdzie nie
    pracujsze gdzieś indziej więc niech cię zatrudni na 1/8 etatu na umowę o
    pracę. Staż pracy ci się wówczas leci, a stawki ZUS i tak będą takie
    same bo umowa zlecenie będzie w twoim przxypadku ozusowana.

  • 13. Data: 2005-05-12 22:02:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pifpaf wrote:

> [...]
    > zl to nie za badzo sie oplaca placic dodatkowo na ZUS 150 zł miesiecznie.

    http://www.infor.pl/kalkulatory/skladkizus.php

    przy 100 zł brutto, tobie potrąci 18.71 zł, z własnej kieszeni dopłaci
    20.79.
    czyli razem będzie go to kosztowało 120.79 gr miesiecznie przy umowie o
    pracę (zlecenia zresztą też, ale umowa o pracę dla ciebie jest bardziej
    opłacalna).

  • 14. Data: 2005-05-12 22:08:59
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    > Jeżeli będzie to umowa zlecenie, to ZUS płacony jest proporcjonalnie do
    > wysokości kowty, więc od 100 zł zapłaci niewiele zusu, przy 1000 zł będzie
    > 10 razy więcej, więc o to się nie martw.

    To w umowie zlecenia ma byc napisane, ze bedzie mi placil 100 zl/miesiac i
    od takiej kowty ZUS policzy skladki, a ja bede mial normalne ubezpiecznie ?

> [...]
    > pracę. Staż pracy ci się wówczas leci, a stawki ZUS i tak będą takie same
    > bo umowa zlecenie będzie w twoim przxypadku ozusowana.

    Czy dobrze rozumie? Dodatkowo mam podpisac umowe o prace i od tej umowy juz
    nie bedzie trzeba placic ZUSu (zdrowotnego) ?

  • 15. Data: 2005-05-12 22:22:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pifpaf wrote:

    > To w umowie zlecenia ma byc napisane, ze bedzie mi placil 100 zl/miesiac i
    > od takiej kowty ZUS policzy skladki, a ja bede mial normalne ubezpiecznie ?

    tak,
    ubezpieczenie ma się niezależnie od wysokości płaconych składek, nawet
    jeśli to jest 1 zł.
    Po prostu wówczas do twojego leczenia dokładają inni.
    Idąc dalej jeżeli ty płacisz 1 zł na ubezpieczenie, to całą swoją
    rodzinę (żony, dzieci, ale nie kochanki) też na tym ubezpieczeniu możesz
    podwiesić.

    > Czy dobrze rozumie? Dodatkowo mam podpisac umowe o prace i od tej umowy juz
    > nie bedzie trzeba placic ZUSu (zdrowotnego) ?

    umowę o pracę zamiast umowy zlecenia.
    bardziej ci się to opłaca, a z punktu widzenia kolegi nie ma to
    znaczenia finansowego, bo i tak zapłaci tyle samo, a ty masz prawo do
    urlopu, zwolnienia lekarskieego, liczy ci się do stażu pracy, pracodawcę
    obowiązuje kodeks pracy, czygo zupełnie nie masz przy umowie zleceniu.
    Przy umowie zleceniu nie jesteś pracownikiem, nie masz urlopu, jeśli
    chorujesz, to co prawda za darmo, ale zwolnienie lekarskie ci nie
    przysługuje, kolega za niewykonanie zlecenia może ci po prostu nie
    zapłacić, nie masz urlopu.
    Nic nie masz. Umowa zlecenie jest dobre jak można gdzieś coś jednorazowo
    dorobić, ale nie na dłuższą metę.

  • 16. Data: 2005-05-12 22:46:34
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

> [...]
    > zapłacić, nie masz urlopu.
    > Nic nie masz. Umowa zlecenie jest dobre jak można gdzieś coś jednorazowo

    To by mi (nam odpowiadalo), ale dlaczego proponujesz umowe na 1/8 etatu a
    nie na caly etat ? Pracowal bede 8 godzin dziennie, ale w tym czasie bede
    mial do odebrania moze z 2 telefony. Czy 1/8 etatu nie oznacza 1 godziny
    pracy dziennie?

    Czy przy umowie o prace wysokosc miesiecznego wynagrodzenia moze sie wahac ?
    Powiedzmy ,ze w jednym miesiacu bedzie niewiele pracy wiec zarobie 100 zl,
    ale w kolejnym moze byc duzo wiecej i chcialbym (nie boje sie o to, ze mi
    nie zaplaci) dostac 1000 zł. Czy umowa o prace nie musi przypadkiem zawierac
    konkretnej kwoty wynagrodzenia miesiecznego?

  • 17. Data: 2005-05-13 04:08:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pifpaf wrote:

> [...]
    > mial do odebrania moze z 2 telefony. Czy 1/8 etatu nie oznacza 1 godziny

    Oznacza.

    Ale w umowie o pracę jest pensja minimalna. Jeśli zatrudni cie na cały
    etat, to oznacza, że musi dać ci 800 zł z groszami, czy ile to tam teraz
    wynosi.
    Chodzi o to, że jak ktoś pracuje 8 godzin, to zeby dostawal jakies tam
    pieniadze, a nie na zasadzie no to teraz sie licytujcie kto chce mniej,
    ten dostanie prace.

    Z drugiej stronu skoro jestes do dyspozycji pracodawcy przez 8 godzin,
    to nie ci na te 8 godzin pracy zorganizuje prace.
    Skoro zorganizowal ci tylko dwa telefony, a przez reszte dnia pozwala
    nic nie robic, to dlaczego mialby ci za to nie palcic.
    Wszak wykonujesz jego polecenia.
    Nie mozna siedziec 8 godzin dziennie i dostac za to 100 zł na miesiac.

> [...]
    > nie zaplaci) dostac 1000 zł. Czy umowa o prace nie musi przypadkiem zawierac
    > konkretnej kwoty wynagrodzenia miesiecznego?

    zawiera. w zamian za to jestes do dyspozycji pracodawcy przez 8 godzin i
    masz wykonywac jego polecenia. To ze pracodawca nie potrafi zorganizowac
    dnia pracy to jego problem. Jezeli w innym miesiacu bedzie urwanie głowy
    to tez dostaniesz tyle samo, chyba ze pracodawca bedzie chcial cie
    wynagrodzic i zechce ci dac premie, wowczas mozesz dostac wiecej.
    Nie mozesz dostac mniej niz masz to w umowie.

    Czemu ty ciagle myslisz za kolege swoim kosztem.
    Mysl o sobie nie o nim.
    Chce cie na 8 godzin to niech ci za 8 godzin zaplaci. To jego problem co
    ci dac do roboty w czasie gdy telefon nie dzwoni.

  • 18. Data: 2005-05-13 05:47:54
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 22:28:38 +0200, pifpaf naskrobał(a):

    > Chce pracowac u kumpla w firmie (odbieranie telefonow), ale tak zeby:
    >
    > - miec ubezpieczenie zdrowotne/chorobowe (takie zebym mial prawo do
    > bezplatnej opieki zdrowotnej)
    > - placic jak najmniejsze stawki ZUS
    >
    > Jaka forme zatrudnienia polecacie i jak/gdzie to formalnie zalatwic ?

    umowa-zlecenie na dowolną kwotę (ale określoną z góry) - taniej się nie da.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 19. Data: 2005-05-13 08:53:10
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 13 maj o godzinie 06:08, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Oznacza.

    Jesteś w błędzie. Nie wprowadzaj pytającego w błąd.
    Przy etacie cząstkowym nie musisz pracować ułamek dziennie, możesz
    pracować co kilka dni po określoną ilość godzin.

    --
    Herbi
    13-05-2005 10:52:14

  • 20. Data: 2005-05-13 11:42:27
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie boje sie. Prosze o odpowidz na postawione pytanie.

    Na postawione pytanie jest tylko jedna odpowiedź: to są złodziejskie
    machinacje i dlatego tak źle jest w kraju.
    Jak możesz oczekiwać pełnej opieki medycznej w państwowej służbie
    zdrowia skoro nie będziesz płacił podatków, a od 100 zł miesięcznie
    Twoja składka zdrowotna wyniesie niecałe 7 zł miesięcznie, podczas gdy
    od wynagrodzenia przeciętnego miesięczna składka zdrowotna wynosi
    ponad 150 zł miesięcznie, którą płacą pozostali Twoi współziomkowie.
    I jeszcze masz odwagę prosić o radę, w jaki sposób będziesz mógł nas
    najbardziej "wydajnie dla Ciebie" oszukiwać.
    Jak można nazwać Twoje przemyśliwania, to już sam sobie zdefiniuj.

    wa