  • 1. Data: 2005-05-12 20:17:34
    Temat: prawo autorskie??
    Od: "mic" <u...@p...fm>

    jestem autorem prezentacji multimedialnej (a właściwie jej techniocznej
    strony) do mnie należało zaprogramowanie połączenie materiałów, zgodnie z
    ustalonym projektem
    wykonałem tą pracę dla agencji na umowę zlecenie

    czy mam prawo wymagac aby w opisie autorów, współpracowników i innych osób
    znalazło się moje nazwisko?

  • 2. Data: 2005-05-12 20:22:48
    Temat: Re: prawo autorskie??
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "mic" <u...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykonałem tą pracę dla agencji na umowę zlecenie
    >
    > czy mam prawo wymagac aby w opisie autorów, współpracowników i innych osób

    Sadze, ze nie ma uregulowan prawnych dot. tej kwestii. Moim zdaniem masz
    prawo sie domagac, aby tam bylo twoje nazwisko, ale decyzja nalezy do
    producenta (tego kto wywalil na to kase).

    pifpaf

  • 3. Data: 2005-05-12 20:41:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Sadze, ze nie ma uregulowan prawnych dot. tej kwestii. Moim zdaniem
    masz
    > prawo sie domagac, aby tam bylo twoje nazwisko, ale decyzja nalezy do
    > producenta (tego kto wywalil na to kase).

    Nie zgodzę się z poglądem, ze decyzja należy do producenta. Niepodanie
    nazwiska autora jest przestępstwem. Natomiast mam wątpliwości, czy
    osoba, która wykonywała tylko i wyłącznie techniczne czynności może
    utrzymywać, że jest autorem.

  • 4. Data: 2005-05-12 20:53:15
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

> [...]
    > nazwiska autora jest przestępstwem. Natomiast mam wątpliwości, czy
    > osoba, która wykonywała tylko i wyłącznie techniczne czynności może

    Wydaje mi sie ,ze producent nie chce i nie bedzie wcale ukrywal kto
    wykonywal dzielo.

    Chodzi o to jednak gdzie ten spis wykonawcow ma byc zamieszony.

    Jesli nad filmem animowanym pracuje setka ludzi to tylko ci znajduja sie w
    napisach koncowych, ktorych tam chce widziec producent.

  • 5. Data: 2005-05-12 20:54:19
    Od: "mic" <u...@p...fm>

> [...]
    > nazwiska autora jest przestępstwem. Natomiast mam wątpliwości, czy
    > osoba, która wykonywała tylko i wyłącznie techniczne czynności może

    Oczywiście że może
    moja praca jest objęta prawem autorskim (to jest kod - program komputerowy)
    ale standardowo jest punkt w umowie który przenosi prawa na firmę

    ale w tym wypadku sformułowanie jest dość dziwne:
    (przenoszone są) (...)autorskie prawa majątkowe (...) [a nie prawa
    autorskie i prawa majątkowe]

  • 6. Data: 2005-05-12 20:57:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oczywiście że może
    > moja praca jest objęta prawem autorskim (to jest kod - program
    komputerowy)
    > ale standardowo jest punkt w umowie który przenosi prawa na firmę

    Na firmę możesz prtzenieść prawa majątkowe. Fakt, że to Ty zrobiłeś jest
    niezbywalny. Zawsze będziesz autorem tego kodu. Natomiast spotkałem się
    z poglądem, ze taka czysto techniczna czynność nie jest dziełem.
    Poglądem wyrażonym przez sąd. Poszła apelacja i powołano na biegłego w
    podobnej sprawie Instytut UJ w Krakowie, ale nie znam wyników
    ekspertyzy. W tym przypadku chodziło akurat o kod portalu.

  • 7. Data: 2005-05-12 20:58:24
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > ale w tym wypadku sformułowanie jest dość dziwne:
    > (przenoszone są) (...)autorskie prawa majątkowe (...) [a nie prawa

    To, ze jestes autorem dziela nie ulega watpliwosci. Nie mozna sie pozbyc
    praw autorskich, bo autorem tego co zrobiles bedziesz juz zawsze :) Umowy
    tego typu dotycza przeniesienia AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH i to jest
    normalne.

  • 8. Data: 2005-05-12 22:54:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d60ftu$nrr$1@nemesis.news.tpi.pl>, mic wrote:
    > Oczywiście że może
    > moja praca jest objęta prawem autorskim (to jest kod - program komputerowy)
    > ale standardowo jest punkt w umowie który przenosi prawa na firmę

    To nie jest z automatu. Praca musi spełniać kryterium utworu podane w
    Prawie Autorskim. Wykonawca prostej i typowej ramy do obrazu nie jest
    współautorem prezentacji pt. obraz.

    > ale w tym wypadku sformułowanie jest dość dziwne:
    > (przenoszone są) (...)autorskie prawa majątkowe (...) [a nie prawa
    > autorskie i prawa majątkowe]

    Prawo autorskie składa się z praw osobistych (tych się nie da pozbyć) i z
    praw majątkowych (tych można się zrzec).

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-05-13 06:28:41
    Od: "mic" <u...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:aqm06d.bb3.ln@ziutka.router...

    > To nie jest z automatu. Praca musi spełniać kryterium utworu podane w
    > Prawie Autorskim. Wykonawca prostej i typowej ramy do obrazu nie jest
    > współautorem prezentacji pt. obraz.

    tak, to dla mnie oczywiste sprawy,

    j się jednak nie pytam o ocene czy jestem autorem czy też nie jestem autorem
    i znam różnicę między wykonaniem ramy a wykonaniem prezentacji
    multimedialnej

    standardowo - miałem na myśli praktykę w tego rodzaju branży a nie jakiś
    wymóg prawny

    chodziło mi tylo o to czy z prawnego punktu widzenia jeśli na prezentację
    składają się prawa autorskie 6 osób a na liście znajdują się osoby które
    wniosły jakiś swój wkład czasem minimalny, mam prawo domagać się
    umieszczenia mojego nazwiska

    i tyle

    dzieki za odpowiedzi
    i za akcję edukacyjną również dzięki

  • 10. Data: 2005-05-13 09:00:58
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    pifpaf <p...@i...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

> [...]

    Nic tu nie ma dziwnego, tak właśnie powinno to być napisane

    Skąd na tej grupie taki dziwaczny podział?
    Prawa autorskie dzielą się na niezbywalne autorskie prawa osobiste i
    zbywalne autorskie prawa majątkowe

    > To, ze jestes autorem dziela nie ulega watpliwosci. Nie mozna sie
    > pozbyc praw autorskich, bo autorem tego co zrobiles bedziesz juz
    > zawsze :)

    Dodajmy dla pewności - praw autorskich osobistych.
    Zbyć nie można, ale mozna zrzec sie prawa ich wykonywania, albo też
    upowaznic zamawiającego do ich wykonywania w imieniu autora. Nie ma czegoś
    takiego w umowie? jeśli nie ma, a twoja praca jest utworem, to masz prawo
    żądac, aby Twoje nazwisko/pseuddonim/whatever było wskazane.

    >Umowy tego typu dotycza przeniesienia AUTORSKICH PRAW
    > MAJĄTKOWYCH i to jest normalne.

    Mogą dotyczyć równiez, jak napisałem wyzej zasad wykonywania autorskich praw
    osobistych

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide