    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Date: Thu, 12 May 2005 23:08:44 -0500

    pifpaf wrote:

    > To by mi (nam odpowiadalo), ale dlaczego proponujesz umowe na 1/8 etatu a
    > nie na caly etat ? Pracowal bede 8 godzin dziennie, ale w tym czasie bede
    > mial do odebrania moze z 2 telefony. Czy 1/8 etatu nie oznacza 1 godziny
    > pracy dziennie?

    Oznacza.

    Ale w umowie o pracę jest pensja minimalna. Jeśli zatrudni cie na cały
    etat, to oznacza, że musi dać ci 800 zł z groszami, czy ile to tam teraz
    wynosi.
    Chodzi o to, że jak ktoś pracuje 8 godzin, to zeby dostawal jakies tam
    pieniadze, a nie na zasadzie no to teraz sie licytujcie kto chce mniej,
    ten dostanie prace.

    Z drugiej stronu skoro jestes do dyspozycji pracodawcy przez 8 godzin,
    to nie ci na te 8 godzin pracy zorganizuje prace.
    Skoro zorganizowal ci tylko dwa telefony, a przez reszte dnia pozwala
    nic nie robic, to dlaczego mialby ci za to nie palcic.
    Wszak wykonujesz jego polecenia.
    Nie mozna siedziec 8 godzin dziennie i dostac za to 100 zł na miesiac.

    > Czy przy umowie o prace wysokosc miesiecznego wynagrodzenia moze sie wahac ?
    > Powiedzmy ,ze w jednym miesiacu bedzie niewiele pracy wiec zarobie 100 zl,
    > ale w kolejnym moze byc duzo wiecej i chcialbym (nie boje sie o to, ze mi
    > nie zaplaci) dostac 1000 zł. Czy umowa o prace nie musi przypadkiem zawierac
    > konkretnej kwoty wynagrodzenia miesiecznego?

    zawiera. w zamian za to jestes do dyspozycji pracodawcy przez 8 godzin i
    masz wykonywac jego polecenia. To ze pracodawca nie potrafi zorganizowac
    dnia pracy to jego problem. Jezeli w innym miesiacu bedzie urwanie głowy
    to tez dostaniesz tyle samo, chyba ze pracodawca bedzie chcial cie
    wynagrodzic i zechce ci dac premie, wowczas mozesz dostac wiecej.
    Nie mozesz dostac mniej niz masz to w umowie.

    Czemu ty ciagle myslisz za kolege swoim kosztem.
    Mysl o sobie nie o nim.
    Chce cie na 8 godzin to niech ci za 8 godzin zaplaci. To jego problem co
    ci dac do roboty w czasie gdy telefon nie dzwoni.