    From: "pifpaf" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Date: Fri, 13 May 2005 00:46:34 +0200

    news:d60kur$a2l$1@inews.gazeta.pl...

    > umowę o pracę zamiast umowy zlecenia.
    > bardziej ci się to opłaca, a z punktu widzenia kolegi nie ma to znaczenia
    > finansowego, bo i tak zapłaci tyle samo, a ty masz prawo do urlopu,
    > zwolnienia lekarskieego, liczy ci się do stażu pracy, pracodawcę
    > obowiązuje kodeks pracy, czygo zupełnie nie masz przy umowie zleceniu.
    > Przy umowie zleceniu nie jesteś pracownikiem, nie masz urlopu, jeśli
    > chorujesz, to co prawda za darmo, ale zwolnienie lekarskie ci nie
    > przysługuje, kolega za niewykonanie zlecenia może ci po prostu nie
    > zapłacić, nie masz urlopu.
> [...]

    To by mi (nam odpowiadalo), ale dlaczego proponujesz umowe na 1/8 etatu a
    nie na caly etat ? Pracowal bede 8 godzin dziennie, ale w tym czasie bede
    mial do odebrania moze z 2 telefony. Czy 1/8 etatu nie oznacza 1 godziny
    pracy dziennie?

    Czy przy umowie o prace wysokosc miesiecznego wynagrodzenia moze sie wahac ?
    Powiedzmy ,ze w jednym miesiacu bedzie niewiele pracy wiec zarobie 100 zl,
    ale w kolejnym moze byc duzo wiecej i chcialbym (nie boje sie o to, ze mi
    nie zaplaci) dostac 1000 zł. Czy umowa o prace nie musi przypadkiem zawierac
    konkretnej kwoty wynagrodzenia miesiecznego?