  • 1. Data: 2005-05-12 20:28:38
    Temat: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Chce pracowac u kumpla w firmie (odbieranie telefonow), ale tak zeby:

    - miec ubezpieczenie zdrowotne/chorobowe (takie zebym mial prawo do
    bezplatnej opieki zdrowotnej)
    - placic jak najmniejsze stawki ZUS

    Jaka forme zatrudnienia polecacie i jak/gdzie to formalnie zalatwic ?

  • 2. Data: 2005-05-12 20:47:14
    Temat: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pifpaf wrote:

    > Jaka forme zatrudnienia polecacie i jak/gdzie to formalnie zalatwic ?

    Chyba najtańsze to by była jakaś fikcyjna 1/8 etatu u kogoś znajomego.

    ATSD to czy na takie coś byłby jakiś paragraf? Tzn. mam z kimś umowę na
    1/8 etatu, przy czym (dobrowolnie) zwracam "pracodawcy" wszelkie koszta
    a za to moja praca polega np. na wpadnięciu raz na tydzień i podpisaniu
    listy obecności :) - czy jakiś formalista mógłby się do tego przyczepić?
    W końcu pracodawca nie ma obowiązku egzekwowania od pracownika
    wykonywania pracy.

    Oczywiście gdybyśmy żyli w normalnym kraju, to moglibyśmy sobie wybrać
    ubezpieczyciela...

    PS: kiedyś w ramach Compensy działało coś pod tytułem Segma. Za nieco
    ponad tysiąc dolarów rocznie było pełne ubezpieczenie zdrowotne (łącznie
    z operacjami itepe) na sumę do ćwierć miliona dolarów. Też mnie to
    ciekawi, więc będę szperał - jak coś więcej się dowiem, to dam znać.

  • 3. Data: 2005-05-12 21:07:29
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    wiadomości news:d60fce$ulg$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > końcu pracodawca nie ma obowiązku egzekwowania od pracownika wykonywania

    W sumie to ja tam bede pracowal na prawde a nie fikcyjnie. Chodzi mi tylko o
    jak najmniejsze koszty ponoszone na rzecz ZUSu przeze mnie i mojego kumpla
    prowadzacego DG.

    Czy moge z nim podpisac umowe zlecenie na powiedzmy rok czasu na kwote
    np.100 zl (malo telefonow do odebrania) i od tego placic skladki ?

  • 4. Data: 2005-05-12 21:13:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pifpaf wrote:

    > W sumie to ja tam bede pracowal na prawde a nie fikcyjnie. Chodzi mi tylko o
    > jak najmniejsze koszty ponoszone na rzecz ZUSu przeze mnie i mojego kumpla
    > prowadzacego DG.

    czemu dbasz o biznes kumpla, a nie o swój, niech ci trochę dorzuci z
    własnej kieszeni do twojej przyszłej emerytury.

  • 5. Data: 2005-05-12 21:19:58
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    > czemu dbasz o biznes kumpla, a nie o swój, niech ci trochę dorzuci z
    > własnej kieszeni do twojej przyszłej emerytury.

    bo mi dobrze bedzie placil i bede sobie zbieral kase "na stare lata" w banku
    a nie w panstwowej kasie

  • 6. Data: 2005-05-12 21:24:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pifpaf wrote:

    > W sumie to ja tam bede pracowal na prawde a nie fikcyjnie. Chodzi mi tylko o
    > jak najmniejsze koszty ponoszone na rzecz ZUSu przeze mnie i mojego kumpla
    > prowadzacego DG.

    Od pracowników płaci się procent od ich dochodów - więc im niższe
    (oficjalne) dochody, tym niższe i opłaty.

    Z tym że wtedy, jak resztę kasy będzie przekazywał poza protokołem, to
    już zdecydowanie można się w kłopoty wpakować - jak ktoś to wykryje.

    Chociaż z tego, co mi wiadomo, to dzięki polityce naszych kochanych
    władz szara sftrefa rośnie i rośnie...

    > Czy moge z nim podpisac umowe zlecenie na powiedzmy rok czasu na kwote
    > np.100 zl (malo telefonow do odebrania) i od tego placic skladki ?

    Hmm... Przy zleceniach chyba nie ma żadnych obowiązkowych minimalnych
    stawek, więc pewnie można - lepiej skonsultuj się z jego księgową.

  • 7. Data: 2005-05-12 21:30:04
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > bo mi dobrze bedzie placil i bede sobie zbieral kase "na stare lata" w
    > banku a nie w panstwowej kasie

    Cóz za godne podziwu zaufanie do kumpla... Nie boisz się, że za pierwszy
    miesiąc dostaniesz dobrze i na czas, za drugi - dobrze ale z lekkim
    poślizgiem, a potem będzie juz tylko gorzej ?

    pozdr

    Monika

  • 8. Data: 2005-05-12 21:35:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pifpaf wrote:

    > bo mi dobrze bedzie placil i bede sobie zbieral kase "na stare lata" w banku
    > a nie w panstwowej kasie

    az tyle bedzie ci płacił więcej, że nie opłaca ci sie wyciągać od niego
    prawie 10% więcej?
    no to jeżeli oni ci to będzie płacił na czarno, to albo ma kupę lewej
    kasy, albo bardzo szybko mu się to skończy.
    Jak narazie to prezentujesz postawę jak to zrobić kumplowi dobrze nawet
    własnym kosztem niż negocjować z nim warunki na których bedziesz pracował.

  • 9. Data: 2005-05-12 21:41:01
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    wiadomości news:d60hij$ve8$1@opal.futuro.pl...

    > Od pracowników płaci się procent od ich dochodów - więc im niższe
    > (oficjalne) dochody, tym niższe i opłaty.

    Im wiecej bedzie mi placil tym mniej zaplaci ZUSowi ?

    Nie ma ksiegowej dlatego tutaj pytam :)

  • 10. Data: 2005-05-12 21:49:04
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

> [...]
    > własnym kosztem niż negocjować z nim warunki na których bedziesz pracował.

    Chodzi o to ,ze pracy bedzie b. malo, a czasem wcale. Che pracowac legalnie
    i on tez chce,ale jesli moje miesieczne wynagrodznie bedzie w granicach 100
    zl to nie za badzo sie oplaca placic dodatkowo na ZUS 150 zł miesiecznie.

    Pracujac nie moge byc za friko ubezpieczany jako bezrobotny przez urzad
    pracy.

    Dlatego pytalem: Co zrobic ,aby byc ubezpieczonym i nie placic co miesiac
    150 zl ZUSu ?